به گزارش ایسنا، حمیدرضا عراقی در رزمایش تخصصی بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (H.S.E)شرکت گاز ایران در سمنان اظهار کرد: میزان تولید گاز در ایران اسلامی در دو ساله اخیر فعالیت دولت یازدهم از تولید روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت از پایان قطعی گاز در دولت یازدهم خبر داد و تصریح کرد: باتلاش همکاران ما در شرکت گاز، از سال ۱۳۹۳ به این‌سو هیچ‌نه قطعی گازی در کشور نداشتیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای افزایش بیشتر حجم تولید گاز در کشور تصریح کرد: ایران دارای بیشترین مخازن گاز جهان است و صنعت گاز در ایران از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ایران با این پشتوانه عظیم باید بازارهای جهانی را تسخیر کند گفت: ایران اسلامی دارای بزرگترین شرکت گاز و بیشترین خطوط گاز در جهان است و از همین‌رو باید صنعت گاز ایران امروز در همه کشورهای جهان به ایجاد درآمد و انتقال تجربیات خود در دنیا بپردازد.

وی با بیان اینکه البته برای نشستن بر صدر فعالان صنعت گاز و اول شدن ایران نیاز به امکانات، ابزار لازم و ایجاد زیرساخت مناسب است افزود: شرکت گاز ایران امسال اهداف بلندی را هدفگذاری کرده و برای دستیابی به آنها برنامه دارد.

وی تصریح کرد: اتحاد، پشتیبانی کردن و ایجاد رقابت لازمه ایجاد تحرک در صنعت گاز و هر صنعت دیگری است و ما نیز باید در این حوزه از صنعت گاز کشور حمایت و پشتیبانی کنیم.

عراقی با اشاره به اینکه گاز تولیدی در چهار بخش به مصرف می‌رسد ادامه داد: نخست تزریق گاز به چاه‌های نفت است که با تزریق آن هزینه تولید نفت کاهش و حجم تولید نفت می‌یابد. بخشی از تولید هم در بازار داخلی به مصرف می‌رسد که سهم تولید از آن هم بسیار زیاد است.

این مقام مسئول از ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر از طریق مصرف گاز تولیدی در پتروشیمی‌ها به عنوان یکی دیگر از راه‌های مصرف بهینه انرژی و گاز تولیدی در ایران نام برد و با بیان اینکه ۵۷درصد گاز تولیدی ایران در تولید مصرف می‌شود گفت: باید تلاش کنیم با مصرف بهینه گاز، این انرژی پاک را به سمت تولید بیشتر سوق دهیم.

وی از صادرات به عنوان راه دیگر استفاده از گاز تولیدی نام برد و گفت: در همین ارتباط قرار است بزودی صادرات گاز به بغداد شروع شود که در گام اول ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب از گاز تولیدی ایران روزانه به عراق صادر می‌شود.

عراقی مصرف روزانه گاز در ایران در زمستان را ۴۰۰میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: این میزان در تابستان به ۲۵۰ میلیون مترمکعب کاهش می‌یابد.

وی از برنامه این شرکت برای ادامه کار اکتشاف مخازن گاز خبر داد و گفت: کارهایی برای اکتشاف در مازندران، گلستان و ... انجام شده است. البته هزینه تولید گاز در خزر و سواحل آن گران‌تر از جنوب کشور و خصوصا پارس جنوبی است.

وی از برخورداری ۹۵ درصد مناطق شهری از گاز خبر داد و گفت: با گازرسانی به سیستان و بلوچستان همه کشور از گاز برخوردار می‌شوند. همچنین ۶۵ درصد مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار از گاز برخوردارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.