به گزارش ایسنا، نیره پیروزبخت امروز در بازدید از شرکت نخ‌تایر اظهار کرد: در تمامی دوران‌ها شروع کار تولیدی کار سختی بوده و هنوز هم تولید و سرپا نگه داشتن خطوط تولید کار سختی است و اینکه مواد اولیه تولید نیز از خارج از کشور تامین شود کار را برای ورود واحد تولیدی به فضای تجارت رقابتی را سخت‌تر می‌کند.

این مسئول با اشاره به کاهش تعرفه‌های وارداتی که در این بخش انجام پذیرفته است، خاطرنشان کرد: کاهش تعرفه‌های وارداتی از سیاست‌های دولت نیست و در بخش‌هایی که تعرفه‌ها کاهش می‌یابد حتما مشکل تامین نیاز کشور در داخل تولید نمی‌شود و مدنظر دولت است که واحدهای تولیدی مواد اولیه خود را به سهولت وارد کنند و دولت از تولیدات داخلی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: شاید گرایش در کمیسیون ماده یک و ستاد مبارزه با مواد مخدر گرایشی تجاری و بازرگانی باشد، ولی همه این‌ها دلیلی بر پیگیری نکردن صاحبان صنایع برای مطالبات خود از دولت نیست و بخش صنعت کشور برای وزیر صنعت بسیار مهم‌تر از بخش تجاری است.

پیروزبخت با اشاره به صادرات محصولات تولیدی نخ تایر صبا به کشوری مانند هند، یادآور شد: به تازگی تفاهم‌نامه همکاری با کشور هند به امضا رسیده است و اینکه این شرکت توانسته محصولات خود را به هند صادر کند می‌تواند از مفاد این تفاهم‌نامه نیز برای بهبود شرایط صادراتش استفاده کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وجود بندهایی در رابطه با استاندار در اقتصاد مقاومتی، افزود: در فرمایشات رهبری که دستورات اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند بندهایی نیز در رابطه با تولید با استاندارد و کیفیت بالا و رعایت استاندارد تاکید شده است که این سازمان هم در پی عملی ساختن این دستورات است.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل شرکت نخ‌تایر گفت: این شرکت تولید رسمی خود را در نیمه دوم ۱۳۸۲ آغاز کرد. تکنولوژی شرکت با ظرفیت اسمی تولید ۱۵ هزار تن فابریک دیپ شده در سال از نخ نایلون ۶ و ۶،۶ و نیز فابریک دیپ شده پلی‌استر از مرحله تاب و بافت به بعد، از شرکت زیمر آلمان، که یکی از عظیم‌ترین و معتبرترین دارندگان دانش فنی در جهان، صاحب تکنولوژی و سازنده ماشین‌آلات این صنعت می‌باشد، خریداری شده است.

حسین صنعان ادامه داد: این شرکت با ارائه محصولات با کیفیت و رعایت اصول مشتری مداری سهم عمده بازار داخلی این محصولات را در اختیار داشته و علاوه بر آن در سابقه فعالیت خود صادرات به کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقای شمالی را هم در کارنامه خود دارد.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد مواد اولیه لازم برای این شرکت از خارج تامین می‌شود که کشورای تولید کننده این مواد اولیه دو کشور آلمان و آمریکا هستند که آن را هم به صورت انحصاری می‌فروشند و این یکی از مشکلات ما در سال‌های تحریم بود و در این بازه زمانی مجبور شدیم تعدادی از کارگران شرکت را برای اینکه تعدیل نیرو نداشته باشیم به مرخصی اجباری بفرستیم.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر به دو کشور هند و مصر صادرات کالاهای تولیدی خود را داریم ولی در بحث مالی و بانکی نیز مشکلاتی برای دریافت پول خود داریم که از مسئولان خواستار پیگیری هستیم و می‌خواهیم برای حل مشکل تعرفه‌های وارداتی نیز اقدامات مناسبی انجام دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.