به گزارش فارس، وضعیت بودجه عمومی دولت در ۴ ماهه نخست سال نشان می‌دهد درآمدهای کشور در این مدت ۳۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بوده که مصوب ۴ ماهه آن ۵۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین کل برآورد مصوب سال ۹۵ بالغ بر ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی درآمدهای مالیاتی در این مدت ۲۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و سهم سایر درآمدها ۱۰ هزار میلیارد تومان وصول شده است.

بر اساس این اطلاعات در ۴ ماهه امسال بالغ بر ۶۰ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان به پرداخت‌های هزینه‌ای (جاری) اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، منابع حاصل از فروش نفت خام در ۴ ماهه امسال ۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به عملکرد سال قبل در این مدت منفی ۱۷.۲ درصد بوده است. همچنین منابع حاصل از فرآورده‌های نفتی نیز ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی ۲۴.۹ درصد است.

نکته مثبت و حائز اهمیت این گزارش مربوط به نسبت مالیات‌ها به پرداخت‌های هزینه‌ای است که از سال ۹۳ تاکنون این نسبت افزایش یافته و به ترتیب از ۴۵.۵، ۴۷ به ۴۹.۱ درصد در سال ۹۵ رسیده است.

طبق این گزارش، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (پرداخت‌های عمرانی) نسبت به ۴ ماهه سال ۹۴ عملکرد کمتری داشته و با پرداخت هزار میلیارد تومان منفی ۲۸.۳ درصد نسبت به مدت مشابه بوده است در حالی که مصوب پرداخت ۴ ماهه باید ۱۹ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.