تابش نایب ریس فراکسیون امید در مجلس در مصاحبه با "عصرایران" در مورد برخی مخالفت‌ها درباره "FATF" گفت: "FATF" یک مسئله صد درصد تخصصی است و سوق دادن آن به سمت مسائل جناحی بسیار خطرناک است و می تواند آثار و تبعات بسیار بدی را برای کشور داشته باشد.


گروه ویژه اقدام مالی (پول‌شویی) FATF یک سازمان بین دولتی است که با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تأسیس شده است.

نماینده مردم اردکان یزد ادامه داد: ما بعد از برجام زمانی می‌توانیم کارمان را در عرصه پولی و مالی پیش ببریم که ارتباطاتمان با سیستم بانکی دنیا برقرار شود و یکی از موانع همین "FATF" است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: "FATF" اقدامات کشورها در زمینه تامین مالی تروریسم و پول‌شویی را رصد می کند که خوشبختانه این قوانین را هم مجلس تصویب کرده و شورای عالی مبارزه با پول‌شویی را تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: تصمیماتی که در این زمینه گرفته می‌شود تصمیماتی است که باید به شورای عالی امنیت ملی برود و رهبری نیز آنها را تنفیذ کنند و به مرحله اجراء در بیاورند و تا جایی که ما اطلاع داریم شورای عالی امنیت ملی نیز این روند را قبول کرده‌ است.

تابش با تاکید براینکه نباید دغدغه ها و دیدگاه‌های جناحی را به مسئله "FATF" وارد کنیم گفت: "FATF" با منافع ملی ما سروکار دارد و جناحی کردن آن به صلاح کشور نیست.

نماینده مردم اردکان در خانه ملت تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند اگر بتوانند موانعی ایجاد کنند که دولت کمتر در عرصه اقتصاد و معیشت مردم موفق باشد آنها به مقاصد انتخاباتی‌شان می رسند و برای همین نیز این مسئله را سیاسی کرده اند البته برخی افراد نیز دغدغه منافع ملی را دارند که البته وقتی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار می گیرد و با دستور رهبری به جریان می‌افتد آنها نباید دیگر دغدغه داشته باشد و البته این جو در حال حاضر فروکش کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.