به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در پایان جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل ۸۴ قانون اساسی، گفت: متأسفانه امروز اتفاق ناگواری در مجلس از سوی شهرداری تهران رخ داد که موجب تعجب و تحیر همه نمایندگان شد. ایراد اصلی هم به هیأت رئیسه مجلس برمی‌گردد. امروز در کریدور مجلس لیستی را به عنوان تسهیلات تربیت بدنی برای نمایندگان آوردند و کارت ۵۰۰ هزار تومانی از طرف شهرداری تهران به نمایندگان پیشنهاد می‌دادند.

وی افزود: من مراجعه کردم که مطمئن شوم چنین چیزی صحت دارد و دیدم همه نمایندگان از دریافت این تسهیلات استنکاف کرده‌اند و با هوشیاری نمایندگان این حرکت غلط با شکست مواجه شد، اما جای سوال از هیأت رئیسه وجود دارد! در ماده ۲۴ آیین‌نامه صراحتاً حفظ شأن و اقتدار مجلس جزو وظایف هیأت رئیسه است و نظارت بر امور سازمانی مجلس نیز از وظایف هیأت رئیسه است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: خواهش من این است که دستور دهید این موضوع بررسی شود و مجموعه‌ای که ادعا دارند شأن‌شان اداره کشور است و می‌خواهند برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند باید انقلابی‌گری را در عمل نشان دهند نه اینکه با مجلس اینچنین برخورد کنند.

علی مطهری که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار، اظهار کرد: ما به عنوان هیأت رئیسه اصلاً اطلاعی از این موضوع نداشتیم و برای اولین بار است که موضوع را می‌شنویم. ان‌شاءالله موضوع را بررسی خواهیم کرد. طبعاً شهرداری نیز حق دارد این موضوع را توضیح دهد.

در حین توضیحات علی مطهری رضا شیران خراسانی نماینده مشهد و عضو کمیسیون اجتماعی در جایگاه هیأت رئیسه حاضر شد و خطاب به علی مطهری، گفت: این موضوع چه ارتباطی به شهرداری دارد؟ رفاه مجلس درخواست کارت کرده و شهرداری این کارت را در اختیار مجلس گذاشته است.

نایب رئیس مجلس در این رابطه، یادآور شد: ان‌شاءالله در جلسه یکشنبه مجلس اداره رفاه مجلس و شهرداری در این رابطه توضیحی ارائه خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.