به گزارش ایسنا، کاظم جلالی گفت: اگر کسی سراغ دارد در مرکز پژوهش‌ها جهت‌گیری سیاسی و جناحی در گزارش‌ها وجود دارد به ما گزارش دهد. ما از اعضای کمیسیون‌ها خواهش کرده‌ایم که ناظر ما باشند و گزارش‌ها را حاشیه‌نویسی کنند. اما یکی از ایرادات ما این است که حجم گرفتاری‌هایمان زیاد است و حجم خواندنمان کم است. ما سعی کردیم گزارش‌ها را پیامک کنیم که نمایندگان از آنها آگاهی پیدا کنند.

او ادامه داد: هفته آینده انتخابات شورای عالی مرکز پژوهش‌هاست که زیر نظر هیأت رئیسه است و ۳۵ نفر از داخل و خارج مجلس برای آن کاندیدا شده‌اند. یکی از نقاط قوت مرکز پژوهش‌ها این است که مدیریتی وارد نمی‌شویم. یک روز در دولت احمدی‌نژاد گفتیم که رشد کشور منفی ۳.۵ درصد است. در آن روز عده‌ای خوشحال و عده‌ای ناراحت شدند. امروز هم می‌گوییم رشد کشور منفی ۴/۰ درصد است. کسانی که آن موقع خوشحال می‌شدند امروز ناراحت می‌شوند. این مشکل از نگاه ماست.

جلالی تأکید کرد: اگر در جایی از گزارش‌ها ایرادی بود استقبال می‌کنیم ولی کم اتفاق افتاده که کسی گزارش‌ها را اصلاح کند و نکات مورد نظر خود را بنویسد.

او درباره ارائه به موقع گزارش نیز توضیح داد: ما از مرکز پژوهش‌ها به مجلس فیبر نوری درست کرده‌ایم و قراراست جایی در کارتابل مجلس به صورت آنلاین برای ما در نظر گرفته شود. نمایندگان می‌توانند برای آگاهی از گزارش‌ها از سیستم ایمیلی استفاده کنند. در مجلس دهم ۱۱ نفر از این سیستم استفاده می‌کنند و در مجلس نهم بین ۶۰ تا ۷۰ نفر.

جلالی در ادامه خواستار تخصیص بموقع مرکز پژوهش‌ها و توجه بیشتر کمیسیون تلفیق بودجه به این مسأله شد.

رئیس مرکز پژوهش‌ها در پایان گفت: ساختمانی چهار طبقه در این مرکز در حال ساخت است و مرکز پژوهش‌ها با حداقل نیروها (۱۰۰ پژوهشگر) در حال فعالیت است و سعی می‌کند با دانشگاه‌ها و مراکز مختلف تفاهم‌نامه امضا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.