به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یونایتدپرس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد برای ارتقا تجهیزات خود همچون بمب‌افکن‌ها، موشک‌ها و زیردریایی‌ها برای مقابله با تهدیدهای اتمی روسیه و کره شمالی، ۳۸۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در دیدار با مقام‌های نیروی هوایی در پایگاه هوایی «ماینت» از برنامه‌های خود برای مقابله با قدرت ‌نمایی روسیه و ساخت سامانه‌های اتمی جدید و نیز اقدام‌های تحریک کننده اتمی کره شمالی خبر داد.

کارتر در نشست خود با مقام‌های نیروی هوایی آمریکا گفت: در محیط امنیتی امروز موردی به طور چشمگیر متفاوت از نسل گذشته و به یقین نسل پیش از آن است، ما با چشم انداز اتمی چالشی مواجه هستیم که همچنان رو به تکامل بوده و در مواردی حتی به نسبت دوره جنگ سرد کمتر قابل پیش بینی است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد در‌آغاز، پروسه اصلاح دهه‌ها سرمایه گذاری نامناسب بر بازدارندگی اتمی صورت می گیرد.

کارتر در این نشست افزود: منظور از آمادگی اتمی، آمادگی ایستادگی در برابر دشمنی است که قصد دارد از کلاهک‌های اتمی خود علیه آمریکا و متحدانش چون کره جنوبی استفاده نماید.
کره شمالی در ماه‌های اخیر در پاسخ به آنچه اقدامات تحریک‌آمیز واشینگتن در شبه جزیره کره خوانده، چندین آزمایش اتمی انجام داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.