به گزارش مهر، رضا کیانیان بازیگر در گفتگو با برنامه «صبح تهران» رادیو تهران از مردم خواست تا برای نجات دریاچه ارومیه، از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۴۰ و ارسال عدد ۱ به کمپین نجات دریاچه ارومیه بپیوندند.

رضا کیانیان سعی دارد با یک حرکت و تلاش ملی، همه با هم این دریاچه را نجات دهیم. وی با اشاره به این کمپین گفت: اگر ما بتوانیم یک میلیون امضا جمع کنیم با تکنولوژی و سرمایه گذاری مدرن، جامعه جهانی به ما کمک خواهد که این دریاچه را زودتر احیا کنیم. به هر دلیلی سیاست های غلط، استفاده غلط کشاورزی از آب، استفاده نادرست ما از آب و خشکسالی باعث شده تقریبا تمام دریاچه ما نابود شود. آب های رودخانه ها به ۲۰ درصد رسیده است، یعنی ممکن است تا ۲۰ سال آینده خشکسالی در ایران کامل شود. برای این که این اتفاق نیفتد ما کمپینی تشکیل دادیم تا یک میلیون امضا جمع کنیم و بدهیم سازمان ملل تا علاوه بر ایجاد همبستگی مردمی، جامعه جهانی را متوجه این فاجعه جهانی کنیم.

وی متذکر شد: در دوران دفاع مقدس دشمن به کشور ما حمله کرد و ما برای دفاع از همین خاک رفتیم جنگیدیم و جان دادیم، الان هم با شرایط آن موقع فرقی نمی کند. سیاست های غلط و خشکسالی بخش هایی از خاک وطن ما را از ما گرفته، یعنی طبیعت را از ما گرفته است. وقتی دریاچه ارومیه خشک شود می دانید چه فاجعه ای پیش می آید. طوفان های نمک باعث می شود تا کشاورزی منطقه نابود و مهاجرت آغاز شود. من از مردم خواهش می کنم یک کار ساده انجام دهند فقط یک پیامک بدهند و عدد ۱ را به شماره تلفن ۳۰۰۰۷۰۴۰ پیامک کنند.

سارا خویینی ها در برنامه «امروزی ها»

برنامه «امروزی ها» که از شنبه تا چهارشنبه از شبکه یک پخش می شود، امروز میزبان سارا خوئینی ها بازیگر است. احسان ارغوانی، طراح و تهیه کننده برنامه در این باره گفت: امروز میزبان سارا خوئینی ها بازیگر و مسعود اطیابی کارگردان هستیم. آنها درباره دفاع مقدس پاسخگوی سئوالات پدرام کریمی، مجری خواهند بود. همچنین احمدرضا نخجوانی، کارشناس آی تی در بخشی دیگر از این برنامه درباره موضوع اشتغال و فضای مجازی صحبت می کند.

برنامه «امروزی ها» با محوریت دغدغه ها و معضلات جوانان در حوزه های مختلف همچون اعتیاد، فضای مجازی، بیکاری، موسیقی، مد، ازدواج، مهاجرت، آشنایی قبل از ازدواج، بازار کار، ثروت، ورزش، تفریح و سرگرمی، و ... از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به مدت یک ساعت پخش خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.