به گزارش «انتخاب»، این روزنامه نوشت که خبر منتشره در فارس، بدان معنی است که جناح تندرو در ایران فاقد یک نامزد جدی برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور فعلی یعنی حسن روحانی خواهند بود.

حسن روحانی بعنوان یک فرد میانه‌رو و معتدل شناخته می‌شود و با کنار رفتن احمدی‌نژاد به احتمال بسیار زیاد برای دور دوم نیز در مقام ریاست جمهوری باقی خواهد ماند. حسن روحانی برای بهبود روابط با غرب و رفع تحریم‌های ایران بسیار تلاش کرده است ولی از سوی جناح‌های تندرو به شدت تحت فشار است و اجرا نشدن کامل تعهدات آمریکایی‌ها باعث می‌شود که تندروها در برابر او بهانه به دست بیاورند و از قدرت بیشتری برخوردار باشند. بسیاری از شرکت‌های خارجی حاضر به معامله با ایران نیستند چرا که کماکان فشارهایی از سوی آمریکا اعمال می‌شود البته قراردادهای اخیر با ایرباس و بوئینگ نشانه‌ای از بهبود این شرایط است.

دو دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد (از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳) او به رویارویی با قدرت‌های جهانی، به‌ویژه ایالات متحده شهرت داشت. البته احمدی نژاد توسط طبقه فقیر روستایی مورد اقبال است اما نزد اکثریت طبقه متوسط ​​منفور است. فساد قابل ملاحظه ای در زمان تصدی او رشد کرد، و این مسئله همچنان به‌صورت یک مشکل عمده امروز ایران مطرح است. کارشناسان می‌گویند سود حاصل از قیمت نفت در دوران احمدی‌نژاد یا در سراسر دستگاه دولتی پمپاژ میشد یا در پروژه‌های بلند پروازانه مسکن که اکنون در بیابان‌های خالی و بدون آب و برق و بدون زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناسب رها شده اند سرمایه‌گذاری شد.

رهبر عالی ایران اخیراً در یک سخنرانی برای طلاب دینی در دفتر خود، در پاسخ به شایعات پیرامون منع احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات اعلام کرد که به یکی از آقایان توصیه کرده است که صلاح نیست در انتخابات شرکت کند.

نیویورک تایمز نوشته است: در عمل، این گفته رهبر معظم ایران، احمدی نژاد را ار آغاز فعالیت های انتخاباتی اش ناامید خواهد کرد.

با این وجود سایت خبری دولت بهار که نزدیک به احمدی‌نژاد است اعلام کرده که این امر به معنای منتفی شدن حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات نیست چرا که این امر صرفاً یک توصیه بوده است. اما رسانه‌های ایران نظری غیرازاین دارند. محسن کوهکن یک نماینده مجلس ایران در اظهارنظری گفته است که پس از این اظهارات، حضور احمدی‌نژاد در انتخابات کاملاً منتفی خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.