به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» به نقل از سی ان ان، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاس جمهوری‌ آمریکا در مناظره اول انتخاباتی مقابل رقیب جمهوریخواه خود «دونالد ترامپ» پیروز شد.

کلینتون توانست ۶۲ درصد آرای نظرسنجی های پس از مناظره اول انتخابات را ازآن خود کند. در مقابل ترامپ تنها به ۲۷ درصد آرا دست یافت و فاصله نتایج نظرسنجی این دو نامزد در دوره اول این مناظره ها بسیار زیاد بود.

در سال 2012 نیز «میت رامنی» جمهوریخواه در مقابل باراک اوبامای دموکرات همین نتیجه را کسب کرد و در مناظره اول به پیروزی رسید.

رای دهندگان این نظرسنجی گفته اند که کلینتون بسیار شفاف تر از ترامپ به شرح اهداف خود پرداخت و آن ها فهم بهتری از اهداف کلینتون داشته اند. کلینتون همچنین پاسخ های مناسب تری در مورد مشاغل آمریکا و چگونگی افزایش آن ها بیان کرده است و به نسبتِ 57 درصدد به 35 درصد از ترامپ بهتر عمل کرده است. همچنین در زمینه قدرت رهبری کلینتون به نسبت 56 به 39 درصد از ترامپ جلوتر است.

در زمینه صداقت بیشتر نامزد ها فاصله ترامپ و کلینتون کمتر بود. کلینتون با 53 درصد از ترامپ با 40 درصد در این زمینه پیشی گرفت.

ترامپ با 56 درصد نسبت به 33 درصد کلینتون روحیه تهاجمی بیشتری داشت و چندین بار به رقیب خود حمله ور شد.

در مجموع عملکرد کلینتون در این مناظره بهتر از ترامپ بود. مصاحبه های قبل از این مناظره بر اختلاف ۲۶ امتیازی میان ترامپ و کلینتون تاکید داشت در حالی که عملکرد واقعی این دو نامزد در مناظره اول، اختلاف ۳۵ امتیازی را نشان می دهد. این موضوع مردم آمریکا را شگفت زده کرده است.

نیمی از افرادی که این مناظره را تماشا کرده اند گفتند که نظرشان نسبت به قبل تغییری نکرده است. ۴۷ درصد از آن ها گفتند که مناظره بر نظر آنان تاثیری نداشته است و بقیه آن ها نیز گفتند که به سوی کلینتون تمایل پیدا کرده اند. ۳۴ درصد از نیمه دیگر افراد این نظرسنجی اعلام کردند که به کلینتون متمایل شده اند و ۱۸ درصد نیز تمایل خود به ترامپ را نشان دادند.

بر اساس این نظرسنجی، در زمینه سیاست خارجی کلینتون به نسبت ۶۲ به ۳۵ درصد دست بالاتر را داشت و در زمینه مبارزه با تروریسم نیز کلینتون به نسبت ۵۴ به ۴۳ درصد پیشتاز بود.

اما در زمینه اقتصاد ترامپ نزدیک تر بود و 51 درصد از رای دهندگان از کلینتون و 47 درصد از ترامپ حمایت کردند.

55 درصد از رای دهنگان بر این باور بودند که ترامپ توانایی مدیریت منصب ریاست جمهوری آمریکا را ندارد و در مقابل 43 درصد از او حمایت کردند.

بسیاری از رای دهندگان حملات ترامپ به کلینتون در مناظره اول را غیر منصفانه نامیدند و نسبت به شیوه انتقادی کلینتون ابراز رضایت کردند. 67 درصد از رای دهندگان اعلام کردند که انتقادات کلینتون از ترامپ منصفانه بوده است و 51 درصد نیز انتقادات ترامپ را منصفانه نامیدند.

58 درصد از مردان و 44 درصد از زنان انتقادات ترامپ از کلینتون را عادلانه قلمداد کردند.

نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی» از 521 نفر از کسانی که مناظره اول انتخاباتی میان ترامپ و کلینتون را مشاهده کردند در خواست کرد تا در این نظرسنجی شرکت کنند. این نظرسنجی با ضریب خطای 4.5 درصد برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.