به گزارش ایلنا، حمید درخشان‌نیا با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند از سال ۹۴ آغاز شده افزود : در این مدت بیش از هشت میلیون کارت به مردم تحویل شده است .

درخشان‌نیا پیش‌بینی کرد : تا پایان امسال تعداد کارت های ملی هوشمند صادر شده به ۲۰ میلیون قطعه برسد .

وی گفت : با توجه به اینکه همه افراد بالای ۱۵ سال ایرانی باید کارت ملی هوشمند بگیرند ، فرایند صدور و تحویل این کارت ها تا سال ۹۷ به پایان برسد .

وی با عذرخواهی از مردم به علت تاخیر در تحویل کارت‌های ملی هوشمند گفت: رعایت نکات ایمنی و امنیتی در صدور کارت‌های ملی هوشمند علت تاخیر در تحویل این کارت ها به متقاضیان است.

وی گفت: از نظر فنی صدور کارت ملی هوشمند موارد امنیتی دارد و نیازمند امکانات نرم افزاری و سخت افزاری است .

حمید درخشان نیا افزود : فرآیند صدور کارت ملی هوشمند با توجه به ویژگی های امنیتی کارت و رعایت همه نکات ایمنی با تاخیر مواجه شده که علت آن هم این است که هنگام تحویل باید PIN کد کارت فعال و اثر انگشت الکترونیک فرد دریافت شود که این موضوع صدور کارت را به تاخیر انداخته است .

وی افزود : برای روان سازی این موضوع در جلساتی مصوب شد علاوه بر ادارات ثبت احوال از ظرفیت پست و برخی دفاتر پیشخوان دولت هم برای تحویل کارت ملی هوشمند استفاده شود که این تاخیر به حداقل زمان ممکن برسد .

وی‌خاطرنشان‌کرد: از آنجایی که در کارت‌ملی‌هوشمند مشخصات بیومتریک افراد شامل‌عکس،اثر انگشت و امضای دیجیتال در پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال درج می‌شود، برای داشتن نظام جامع شناسایی ایرانیان ، داشتن کارت ملی هوشمند ضروری است .

رئیس سازمان ثبت احوال ایران همچنین اعلام کرد : در نیمه نخست امسال ۷۸۳ هزار و ۲۳۰ مورد ولادت ، ۱۸۲ هزار و ۲۵۴ مورد فوت ، ۴۰۲ هزار و ۹۹۱ مورد ازدواج و ۹۲ هزار و ۲۹۰ مورد طلاق در دفاتر ثبت احوال کشور ثبت شده است .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.