محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوران احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توصیه به عدم حضور یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ۹۶ اظهار داشت: با ذهنیت خودم از ولایت مداری دکتر احمدی نژاد، انتظار دارم که ایشان در یک اقدام خردمندانه و روشنگرانه در راستای تقویت اتحاد و اطمینان نیروهای مؤمن انقلابی، وظیفه خویش را به زودی انجام دهد و همچنان آرزوی دشمنان اسلام و ایران را مأیوس کند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوران احمدی‌نژاد تصریح کرد: واقعیت این است که آقای احمدی نژادی که من می‌شناسم، برخلاف افراد متکبر، بسیار اهل تواضع است؛ کسی که دست پیرمرد دهاتی را می بوسد، از راه نفاق و مردم فریبی نیست، از باب تواضع و محبت است؛ منطقاً و عقلاً چنین انسان متواضعی نمی تواند در برابر نائب امام زمان استکبار بورزد. وجود برخی اطرافیان متملق و «عجب آفرین» که ممکن است در میان آنها افرادی چندچهره و خطرساز و تحریک کننده هم باشند، نمی توانند مانع تواضع وی در برابر میلیون ها نیروی انقلابی که همگی دوستدار و خیرخواه او و در عین حال فدائی امام خویش هستند، دچار عجب بشود. این تحلیل، نه توهمی است و نه متعصبانه؛ بلکه منطبق بر واقعیات و رفتار کلی احمدی نژاد است.

وی با بیان اینکه آقای احمدی نژاد از چه طریقی اعلام تبعیت از منویات و خیرخواهی «برادرانه» نائب امام زمان را قدرشناسانه، پاسخ دهد، بستگی به تدبیر خودش دارد گفت: بنده تصورم این است که ایشان تمام مجموعه‌ای را که برای فعالیت های قبلی تدارک دیده بود، جمع آوری می‌کند؛ سفرهای استانی قبلی را با شیوه تبلیغاتی پیشین دنبال نمی کند، تا در سکوت، تبعیت از امام خویش را تمکین کند؛ البته در این حد باید قبل از اظهارات «پشت بلندگو» و زمانی که امام امت ایشان را در دیدار خصوصی پذیرفتند و محرمانه نصیحت کردند، اقدام می‌کرد.

رامین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنده هم به عنوان یکی از میلیون ها طرفدار احمدی نژاد، انتظار دارم، حالا که بخاطر تعلل و تأخیر شان، امام مظلوم ما، ناگزیر از اعلام عمومی نصائح خصوصی خودشان شده‌اند، ایشان هم علناً و رسماً اعلام موضع کند و تردیدها نسبت به خودش را شجاعانه و قاطعانه برطرف کند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوران احمدی‌نژاد افزود: ممکن است افرادی ناآگاه یا مغرض، ایشان را از اعلام عمومی «تمکین به ولی امر» منصرف کنند و چنین توجیه کنند که چون دستور و امری در کار نبوده، پس نیازی به اعلام علنی تبعیت هم نیست! و سکوت او همراه با اقدام عملی را کافی نشان دهند؛ اما آیا این رسم جوانمردی خواهد بود که ما بعد از یک ماه تعلل، امام خودیش را وادار به موضعگیری علنی بکنیم، بعد بخواهیم شأن خودمان را با «سکوت» حفظ کنیم!؟ البته این موضوع را از کسی که باید همه حیثیتش را مدیون امام خامنه ای و کمک پیروان فدایی رهبری انقلاب بداند، خیلی بعید است و من چنین تصوری ندارم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.