به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی ارتباط مردمی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه قزوین مهد زندگی اشخاص بزرگ است، اظهار کرد: شهیدان بابایی، رجایی و ابوترابی از مفاخر استان هستند و همچنین شهید ابوترابی نیز در دوره آزادگی خود، اسوه‌ای برای تمام اسرا و آزادگان محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت پاسخگو و نصیحت‌پذیر است، افزود: برای آنکه مسائل و مشکلات مردم از طریق تکریم احترام به سمع دولت برسد، مرکز پاسخگویی همراه با تکریم سامد در استان قزوین راه‌اندازی شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نظرسنجی‌های انجام شده در قزوین ۴۱ درصد از مردم، اشتغال را مشکل اصلی استان می‌دانند خاطرنشان کرد: مشکل اشتغال در کل کشور عمومی و مشترک بوده و تنها منحصر به این استان نمی‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از اهدافی که در این دولت تغییر کرده بهبود شرایط کسب‌وکار در داخل و ایجاد شرایط سرمایه‌گذاری و همچنین اشتغال مولد در کشور بوده است، اضافه کرد: بر اساس آمار و ارقام و با توجه به محدودیت‌ها، دولت گام‌های مؤثری نسبت به گذشته برداشته است.

وی تصریح کرد: امروز بر اساس میزان بیمه تأمین ثبت‌شده جدید بیش از ۶۰۰ هزار اشتغال در کشور به وجود آمده که این رقم در کشور میزان بالایی به شمار نمی‌رود به همین سبب بهتر است در طی یک سال باقی‌مانده بیشتر به اشتغال و موارد زودبازده توجه شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات دولت ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی بوده است، اضافه کرد: این امر سبب تولید یک سند شده که طی آن مشکلات حوزه‌های مختلف در سطوح منطقه‌ای و شهرستانی توسط اساتید دانشگاهی بررسی‌شده و راهکارهای حل مشکلات نیز عنوان‌ شده است.

وی تصریح کرد: در سطح کشور قریب به ۷۵ هزار وعده مالی تحقق‌نیافته وجود دارد که این رقم در استان قزوین به بیش از هزار و ۸۰۰ وعده تحقق‌نیافته می‌رسد، این در حالی است که دولت هر طرح و برنامه‌ای که بیشتر در زندگی مردم تأثیرگذار بود انتخاب کرد و آن‌ها را به بهره‌برداری رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.