به‌ گزارش مهر، ستار محمودی در نشست با نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی با موضوع «چگونگی تعامل دولت و مجلس با بخش خصوصی با رویکرد رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش آب و آبفا» گفت: در عرصه صنعت آب و فاضلاب بیش از ۹۵ درصد فناوری‌ها، بومی بوده و شاید بیشترین نیاز فعلی صنایع آب و فاضلاب به خارج از کشور در حوزه ابزار دقیق باشد.

قائم ‌مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه مجموعه وزارت نیرو خود را متقاضی کالای باکیفیت و دانش محور می‌داند، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی در برخی از بخش‌ها کالاهایی را تولید می‌کنند که قابلیت رقابت با نمونه خارجی را دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وزارت نیرو به فعالان بخش خصوصی به تبع سیاست‌های توسعه‌ای کشور از جمله برنامه ششم توسعه این نوید را می‌دهد که فضای بازار کار خوبی پیش روی آنهاست، اظهار داشت: وزارت نیرو و مجموعه‌های تابعه تاکنون حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب آب را ذخیره کرده و برنامه ریزی شده تا پایان برنامه ششم توسعه حدود ۲۰ میلیارد مترمکعب دیگر به این میزان اضافه شود.

وی با یادآوری اینکه تحقق چنین برنامه‌ای نیازمند اجرای پروژه‌های بسیار زیادی است که امید است بخش خصوصی مشارکت فعالی در این زمینه داشته باشد، افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه باید حداقل ۵۰۰ شهر به دلیل افزایش جمعیت آبرسانی دوباره شوند.

محمودی با اعلام اینکه سطح پوشش فاضلاب کشور در حال حاضر ۴۰ درصد است که پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم توسعه به ۶۰ درصد برسد، تاکید کرد: در زمینه آب شیرین کن‌ها هم برنامه ریزی شده تا پایان برنامه ششم توسعه حدود ۱.۶ میلیارد مترمکعب آب دریاها شیرین سازی شود.

قائم ‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه این ظرفیت‌ها و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در کشور بازار کار خوبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم بوده بنابراین همه باید خود را مجهز کنند، خاطرنشان کرد: مشکلات اصلی فعلی کشور به تأمین سرمایه برمی گردد با این حال در طول در یکسال گذشته تاکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش خصوصی جذب کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.