به گزارش فارس، یک منبع مطلع در منطقه کردستان عراق به السومریه نیوز گفته است که «مسعود بارزانی» در چند روز آینده به بغداد رفته و در مورد پرونده‌های مبارزه با تروریسم و آزادسازی موصل و هماهنگی و همکاری بین نیروهای پیشمرگه و دیگر نیروهای عراقی با مسئولان دولت مرکزی عراق بحث و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

به گفته این منبع کُرد، موضوع دیگر رایزنی‌های بارزانی در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق و پرونده‌های مرتبط بین اربیل و بغداد و ارتباط بین آن‌ها است.

این سفر در حالی انجام خواهد گرفت که اختلافات بین بغداد و اربیل درباره کیفیت حضور نیروهای پیشمرگه در عملیات آزادسازی موصل افزایش یافته و دولت عراق خواستار عقب‌نشینی اربیل از مطامع خود درباره استان نینوی است. موضوعی که العبادی در سفر به نیویورک درباره آن با اوباما به طور مفصل بحث کرده و از او قول گرفته است که در خلال عملیات موصل نیروهای پیشمرگه باید تحت فرمان او باشند و حق ورود به مرکز موصل را ندارند و همچنین باید از مناطقی که در استان نینوی به تسلط خود درآورده‌اند؛ عقب‌نشینی کنند.

بارزانی در تاریخ ۲ ژوئن گذشته گفته بود که اربیل به حل مشکلات با بغداد از طریق گفت‌و‌گو التزام دارد و بغداد عمق استراتژیک منطقه کردستان است و می‌تواند چهره کردستان عراق را تغییر دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.