به گزارش آنا، حجت‌الاسلام محمود محمدی‌عراقی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دیدار محمود احمدی‌نژاد با ایشان و توصیه به رییس دولت‌های نهم و دهم برای پرهیز از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، گفت: به‌نظر من، در حال حاضر مسائل مهم‌تری در کشور وجود دارد که باید به آن پرداخت و حضرت آقا در فرمایشات‌شان حجت را بر همه تمام کردند. البته ایشان تأکید کردند هرچه گفتند نصیحت یک برادر مسلمان به برادر مسلمان دیگر بوده و امر نبوده است؛ و به نظر من این پیام واضح و روشن است.

وی در ادامه به چگونگی تمکین از سوی احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: رفتار آقای احمدی‌نژاد را قضاوت نمی‌کنم اما تصور نمی‌کنم جوانان ما و ملت اجازه عدم‌تمکین از فرمایشات رهبری را به او بدهند. هرچند رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه امر و نهی نمی‌کنند و همواره مصالح نظام و کشور را یادآور شده‌اند.

محمدی عراقی ادامه داد: اگر آقای احمدی‌نژاد به فرمایشات رهبری عمل کند به نفع اوست، اگر هم عمل نکند به ضرر اوست. خوشبختانه مردم ما وفادارتر و فهیم‌تر از آن‌اند که اجازه عدول و عدم تمکین را به او یا هر شخص دیگری بدهند.

وی اظهار داشت: این مسأله آنچنان که دوستان رسانه‌ای و برخی دیگر تلاش می‌کنند مهم و اساسی نیست و نباید با توجه بیش از حد، آن را به یک بحران و مسأله تبدیل کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.