به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سیریانیوز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در سفرش به کلمبیا گفت: صحبت درباره تشکیل دولت فراگیر و متحد بسیار پیچیده است و در این زمان و در شرایطی که "نظام سوریه حلب را بمباران می‌کند و بمب‌ها را بر سر زنان و کودکان می‌ریزد،" هیچ معنی و مفهومی ندارد.

کری احتمال داد در چنین شرایطی که ساکنان حلب در معرض بمباران و گرسنگی هستند اشتیاقی به این مسئله نداشته باشند.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اعلام کرد که دمشق آماده تشکیل دولتی فراگیر است که کمیته‌ای را برای تدوین قانون اساسی تشکیل دهد.

کری گفت: ما باید منتظر این باشیم که ببینیم در روزهای آینده شاهد اقدام متفاوتی از سوی روس‌ها یا نظام سوریه خواهیم بود یا خیر.

وی در اظهارات دیگری از تلاش‌هایش در مذاکره با مسکو درباره جنگ سوریه دفاع کرد و گفت: آتش‌بس شکست خورده دلیل جنگ نیست و تنها راه برای توقف جنگ مذاکره است.

این اظهارات کری در پاسخ به منتقدین وی از جمله جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه ایراد شد که گفته بود "کری جسور است اما در اعتماد کردن به سوریه بیش از حد لازم توهم دارد."

کری به خبرنگاران در سفرش به کلمبیا گفت: دلیل رخدادهای کنونی این است که نظام سوریه و روسیه دنبال پیروزی نظامی هستند. امروز آتش‌بسی وجود ندارد. این امکان به طور کامل نابود شده است. این توهم نیست این واقعیت است.

در پی حملات شدید به حلب و درگیری‌های میان دو طرف تعداد زیادی از غیرنظامیان کشته شده‌اند. به گفته منابع همچنان ۲۵۰ هزار غیرنظامی در مناطق تحت سیطره مخالفان در حلب محاصره هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.