به گزارش تسنیم ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ششم مهرماه) پس از توضیحات علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی درباره FATF گفت:‌ وزیر اقتصاد باید بگوید آیا FATF شرط پذیر است یا خیر?

وی ادامه داد: نگرانی ما از این است که برخی مفاد این قرارداد اجرا شود و برخی باقی بماند و در آینده همان موارد باقیمانده تبدیل به مشکل ما با طرفهای قرارداد شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون گزارشهایی که وزارت اقتصاد درباره تروریست، قاچاق و فرار مالیاتی ارائه کرده گزارش ملی بوده است، گفت: باید آقای طیب‌نیا اعلام کند چه بخشهایی از این اطلاعات در همکاری با FATF بوده است. آیا آنها در این موارد به ما کمک کرده‌اند یا خیر؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وزیر اقتصاد باید بگوید آیا همکاری با FATF در مبارزه با پولشویی در آینده موفقیتی خواهد داشت یا خیر؟

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه بخشی از همکاری ما با این نهاد بین‌المللی از دولتهای گذشته شروع شده است، گفت: باید کمیسیون مشترکی بین دولت و مجلس شکل بگیرد تا مشخص شود چه میزان می‌توان از مفاد FATF را اجرا کرد که در صورت لزوم دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه کند تا به تصویب قوه مقننه برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.