به گزارش تسنیم، در مراسم افتتاحیه جشنواره غدیر که احمدرضا درویش کارگردان «رستاخیز»، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، فرهاد قائمیان و باران کوثری بازیگر و با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و فعالین رسانه ای بیست کشور جهان اسلام، رسانه‌های تلویزیونی و شبکه‌های خبری جهان اسلام در دانشگاه کوفه استان نجف اشرف برگزار شد از احمدرضادرویش کارگردان سینمای ایران تقدیر شد.

در آیین افتتاحیه این جشنواره از فیلم «رستاخیز» به‌عنوان یکی از آثار مهم و فاخر سینمای ایران در یکصد سال اخیر یاد شد و جایزه ویژه به کارگردان فیلم اهدا شد.

احمدرضا درویش هنگام دریافت این جایزه طی سخنانی با اظهار خشنودی از حضور در جشنواره الغدیر گفت: در زمانه ای که جهان مدعی دموکراسی است رفتار جاهلیت بازتولید می شود، کودکان ذبح می شوند و برده داری توسط جاهلان احیا شده است.

وی افزود: متاسفم که اکثر رسانه های جمعی و دستگاههای تبلیغاتی در دست حامیان همین جاهلیت است. این جاهلیت نه دشمن شیعه یا اسلام، بلکه دشمن انسان است.

درویش در ادامه با تجلیل از هسته مقاومت در منطقه و مبارزان و ایثارگران عرصه مبارزه با تکفیری‌ها و داعش، جایزه خود را به مقام شامخ مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت الله علی سیستاتی تقدیم کرد.

کارگردان «رستاخیز» افزود: این افتخار را به نماد مقاومت و نماد آزادگی پدر شهید و فرزند اهل بیت سیدحسن نصرالله تقدیم می‌کنم.

قائمیان:خوشحالم که در سرزمین امیرالمومنین نفس می‌کشم
در آئین افتتاحیه این جشنواره همچنین از دو هنرمند برجسته ایرانی فریبا کوثری و فرهاد قائمیان تجلیل شد. قائمیان بازیگر نقش «حر» در فیلم سینمایی «رستاخیز» پس از دریافت جایزه گفت : من از جایی می‌آیم که هزاران شهید تقدیم راه حق کرده است. اما خجالت می‌کشم که در مقابل کسانی ایستاده‌ام که با ایثار جان شان در مقابل داعش ایستاده‌اند؛ من دست تمامی جانبازان و رزمندگان را می‌بوسم و امیدوارم که قدر شهدا را بدانیم و از اسلام ناب محمدی دفاع کنیم ؛ اسلامی که پر از مهربانی است. خوشحالم که در سرزمین امیرالمومنین نفس می‌کشم و امیدوارم که مورد شفاعت ائمه اطهار قرار بگیریم.

کوثری: سینما باعث نزدیکی دلهای ملتها به یکدیگر می‌شود
فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون و بازیگر نقش «عمره» همسر مختار در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» قبل از بالا رفتن از جایگاه، نزد جانبازی که روی صندلی چرخ دار بود رفت و به وی ادای احترام کرد و نیز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: خیلی خوشحال هستم که این جائزه را در خاکی می‌گیرم که امام حسین علیه السلام را در آغوش دارد.

وی با تجلیل از قهرمانان عرصه مقاومت گفت: من در اینجا ایثارگرانی را دیدم و همچنین در سرزمین خودم مبارزانی را درک کردم که همه سعی‌ام در این است که بتوانم تا دوش به دوش آنان در خط مقاومت باشم و این جایزه را به عزیزان ایثارگر در هر دو کشور ایران و عراق تقدیم می‌کنم.

کوثری در ادامه اظهار امیدواری کرد که سینما، فیلم و این جشنواره‌ها بتوانند دلهای ملت‌ها را به هم نزدیک کرده و صلح و آرامش را برای همه دنیا به ارمغان آورد.

تقدیرجشنواره غدیرعراق از رستاخیز/تصاویر

تقدیرجشنواره غدیرعراق از رستاخیز/تصاویر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.