به گزارش خبرآنلاین، این مستند در جزیره لامپدوسا در جریان ورود هزاران مهاجر عمدتا آفریقایی به اروپا فیلمبرداری شده است. در بخش عمده‌ای از این فیلم تماشاگر رویدادها را از چشمان پسربچه‌ای از خانواده‌ای ماهیگیر و پزشک محلی مسئول مداوای تازه‌واردها می‌بیند. این مستند خرس طلایی جشنواره برلین را از آن خود کرد.

رزی پیش از «آتش در دریا» نیز با مستند « سکرو جی‌ئه‌ره‌آ » در سال ۲۰۱۳ شیر طلایی جشنواره ونیز را از آن خود کرده بود.

ایتالیا نخستین کشوری نیست که برای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان امسال یک مستند را معرفی می‌کند، پیش از این اوکراین مستند «کلانترهای اوکراینی» را به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده بود.

بدون شک فیلم «آتش در دریا» موفق‌ترین فیلم امسال سینمای ایتالیا در جشنواره‌های جهانی است. امسال هیچ فیلمی از سینمای این کشور نتوانست به بخش رقابت اصلی جشنواره کن راه یابد. فیلم‌های ایتالیایی حاضر در جشنواره ونیز هم هیچکدام در این حد و اندازه نبودند.

در تاریخ جوایز اسکار فیلم‌های سینمای ایتالیا ۲۸ بار نامزد جایزه اسکار شدند. این کشور با بردن ۱۴ جایزه اسکار در این زمینه رکورددار است.

فدریکو فلینی فیلمساز سرشناس سینمای ایتالیا چهار بار برنده جایزه اسکار شد و آخرین بار نیز پائلو سورنتینو با فیلم «زیبایی بزرگ» در سال ۲۰۱۴ اسکار را برای این کشور به ارمغان آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.