به گزارش ایسنا، در این دیدار مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه ضمن تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در نتیجه توافق هسته‌ای در عرصه روابط خارجی و در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، افزود: در شرایط کنونی مناسبات دو جانبه با کشورهای مختلف از تحرک بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

وی با اشاره به قدمت یکهزار ساله روابط خوب ایران و زنگبار و حضور مؤثر و تاریخی شهروندان شیرازی و بلوچ ایران در این کشور گفت: نام نیک ایرانیان در این کشور زمینه‌های بسیاری برای توسعه همکاری‌های دو جانبه ایجاد کرده است.

در ادامه این دیدار معاون رییس جمهور زنگبار با استقبال از سفر مدیرکل آفریقا به زنگبار، توسعه مناسبات دیپلماتیک و تبادل هیات‌ها بین دو کشور را ضروری توصیف کرد و بر علاقه کشورش به توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های بهداشت و درمان، علمی و آموزشی تاکید کرد و از اهتمام جمهوری اسلامی ایران و توجه به کشورش قدردانی کرد.

وی با تقدیر و تشکر از دولت ایران برای افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زنگبار، پیشرفت‌های ایران علیرغم وجود تحریم‌های غرب را ستود و گفت: زنگبار همواره مخالف تحریم‌ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بوده است.

وی خواستار بهره‌گیری از تجارب ایران در حوزه اکتشاف و بهره برداری از منابع نفت و گاز، تقویت همکاری در حوزه بهداشت و سلامت و حضور متخصصین ایرانی در کشورش بخصوص برای مبارزه با سرطان شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.