به گزارش تسنیم، علی جنتی امشب به‌مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، رونمایی از فردیس مشاهیر هنرستان و تجلیل از هنرمندان شاخص استان اصفهان اظهار داشت: سخن گفتن از هنر در اصفهان مهد هنر بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه اصفهان پایتخت هنر جهان اسلام است، افزود: در این شهر هنرمندان بزرگی پرورش یافته‌اند. تاریخ آموزش‌های رسمی حدود ۱۰۰ سال و تاریخ تأسیس این هنرستان ۸۰ سال است اما تاریخ آموزش‌های غیر رسمی پدر و فرزندی و استاد و شاگردی قدمتی طولانی و نامحدود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ منزلتی چون هنر باقی و ماندگار نیست، تصریح کرد: هر شهری که قدر هنر و هنرمندان را بداند پویا و شاداب خواهد ماند و هرگز فراموش نخواهد شد.

جنتی خاطرنشان کرد: استاد علی‌اکبر اصفهانی ملقب به معمارباشی در عهد شاه‌عباس طراحی و اجرای بیرونی و درونی مساجد را انجام می‌داده و شاهکارش مسجد امام (ره) است.

وی با بیان اینکه باشکوه‌ترین مساجد، زیباترین پل‌ها، خیابان‌ها، مدارس و کاروانسراها در این عصر ساخته شد، بیان کرد: همه این هنرها در اوج کمال هنری از استحکام و کارآیی بسیار زیادی برخوردار است. معماری به‌کار رفته در زمان بافت جدید و قدیم را به هم پیوند می‌زند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر سفارشی هیچ ارزشی ندارد، بیان کرد: در همین راستا هنر جوششی ارزشمند است و در برخی مواقع هنر سفارشی در کنار هنر جوششی ارزشمند می‌شود و هنر فرمایشی ارزش چندانی ندارد.

جنتی با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبا اصفهان و شهرضا از جمله مراکز آموزشی هستند که به رشته‌های مختلف هنری می‌پردازند، گفت: تجربه نشان داده که دانشجویانی که از هنرستان هنرهای زیبا فعالیت خود را شروع و در دانشگاه تکمیل می‌کنند موفق‌تر از کسانی هستند که مستقیم از دانشگاه شروع می‌کنند بنابراین باید به اصول هنر پرداخته شود تا ثمره هنرمندان به وسیله هیچ طوفانی از بین نرود.

وی با بیان اینکه اصفهان زیباست و این شهر هنرمندان زیبایی آن را به خوبی می‌شناسند، افزود: این ویژگی از نیاکان این افراد به ارث رسیده و هر انسانی از دیدن این همه بناهای باشکوه و معماری اسلامی به وجد می‌آید. هر گردشگر خارجی با ورود به این شهر و بازگشت کشورش سفیر اصفهان در کشورش می‌شود.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم، از کتاب ویژه هشتادمین سالگرد تأسیس هنرستان هنرهای زیبا اصفهان رونمایی و از ۵۰ تن از هنرمندان درجه یک هنری استان اصفهان تجلیل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.