به گزارش خبرآنلاین، برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم کامنت می گذارند که چه راهکاری برای برقراری دریافت یارانه نقدی آنها وجود دارد.

یکی از مخاطبان در این باره، با شرح مشکل خود نوشته: با سلام به چه دلیل دولت برای دومین سال ، از اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ و نیز مشابه همین بند در قانون بودجه ۹۵ مبنی بر ثبت نام از جاماندگان از ثبت نام مرحله دوم یارانه ها،استنکاف می ورزد؟ با اجرای مرحله دوم ثبت نام خانوارها ، پدر اینجانب که در آن زمان سرپرست خانوار محسوب می شد ما را ثبت نام نکرد . در سال ۹۳ ما را ترک کرد و از مادرم جدا شد و این در حالی است که دولت علیرغم تصویب مجلس ، هیچ گاه ثبت نامی از کسانی که جامانده بودند یا شرایط خانوادگی شان تغییر کرده بود به عمل نیاورد . در مراجعه اینجانب به فرمانداری تهران، هم اعلام کردند که ثبت نامی صورت نمی گیرد. آیا قوانین تصویب می شوند تا اجرا نشوند؟

پیش از این، در سرویس مشکلات مردم درباره قطع یارانه نقدی برخی خانوارها توضیح کامل داده شده است. (اینجا)
همانطور که در گزارش قبلی سرویس مشکلات مردم توضیح داده شد و در پاسخ به این مخاطب، بار دیگر معیارهای حذف از لیست یارانه بگیران را مرور می کنیم. با تصویب مجلس، مقرر شده است 24 میلیون نفر از لیست یارانه بگیران حذف شود. احمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون در اعلام دلایل از حذف از یارانه ها، عواملی را اعلام کرده که خلاصه این عوامل به قرار زیر است:
-داشتن خودرو
-معامله ملکی
-محل سکونت افراد
-شغل افراد
-سفرهای خارجی
گفتنی است طبق دستور رئیس جمهور، سرکشی به حساب بانکی افراد برای حذف از لیست یارانه بگیران ممنوع شده است.
اما به گفته معاون وزیر رفاه روند حذف افراد یک روند یک سویه و غیرقابل بازگشت نیست. میدری می‌گوید درصد بسیار بالایی از کسانی را که اعتراض کردند، برگشت دادیم و شروع به بررسی مجدد کردیم.
یک کارشناس دیگر وزارت رفاه نیز در این باره گفته: وقتی فردی حذف می‌شود می‌تواند اعتراض کند. در صورت ثبت اعتراض از طرف سامانه حذف یارانه‌ها با افراد تماس گرفته و توضیح داده می‌شود که به چه دلایلی یارانه افراد حذف شده است. افراد دو راه دارند یا باید نشان دهند که در حذف آنها اشتباه صورت گرفته و دارایی‌هایی که در این پایگاه به نام آنها ثبت شده، متعلق به خودشان نیست. یا اینکه فرد می‌گوید مثلا اگرچه درآمد بالای 3 تا 4 میلیون دارد اما به دلیل داشتن مشکلی مثلا داشتن بیماری صعب‌العلاج بخش مهمی از درآمدش را از دست می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.