به گزارش ایرنا، عباس کمره ای روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر نظارت بانک مرکزی بر اختصاص ماهانه ۱۵۰ وام ازدواج از سوی شبکه بانکی اظهار داشت: بانک مرکزی در این زمینه نظارت های لازم را دارد.

وی افزود: به تازگی دستورالعملی در بانک مرکزی برای بانک هایی که احتمالا سهمیه خود را در زمینه وام ازدواج عملیاتی نمی کنند، تنظیم شده است.
به گزارش ایرنا، میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در قانون بودجه 1395 کل کشور 100 میلیون ریال برای هر یک از زوجین تعیین شده است و براساس بخشنامه بانک مرکزی بانک های حاضر در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای مرداد ماه ملزم هستند میزان وام تعیین شده را به متقاضیان پرداخت کنند.
کمره ای همچنین درباره بررسی پرونده صرافی های غیرمجاز نیز اظهار داشت: کمسیون نظارتی بانک مرکزی در حال بررسی مجوز فعالیت صرافی هایی است که یا مجوز آنها به پایان رسیده و یا اینکه مجوزشان ایراداتی دارد.
مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی، درباره پرداخت سودهای بیشتر در موسسه های غیرمجاز از مردم خواست که برای دریافت سود بیشتر، خطر را نپذیرند.
وی درباره سرنوشت این موسسه ها و اینکه آیا برنامه ای برای ادغام آنها وجود دارد نیز گفت: ادغام کار راحتی نیست و یک پروسه زمانبر است و نیاز به کار کارشناسی دارد.
وی افزود: بانک مرکزی درصدد است چند موسسه و تعاونی باقیمانده را ساماندهی کند که در این رابطه ادغام موسسه اعتباری «افضل توس» با یکی از بانک ها نیز در دستور کار است.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در سه سال گذشته با ساماندهی موسسه های پولی و جلوگیری از فعالیت نهادهای غیرمجاز توانسته به انتظام بخشی بازار پولی کشور کمک کرد.
در سایه اجرای این سیاست، موسسه های مالی ملزم به اخذ مجوز از بانک مرکزی شدند و موسسه هایی چون ثامن الحجج یا میزان که نتوانستند استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنند، منحل شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.