امین دلیری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبه اخیر هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در مورد ابطال ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، اظهار داشت: این رأی هنوز به دستگاه‌های دولتی ابلاغ نشده، اما بر اساس آنچه در روزنامه رسمی و سایت مربوطه بود، این مصوبه مربوط به خودروهایی بوده که قبل از مصوبه دولت واردات و ترخیص آنها انجام شده، اما بعداً متروکه شد و البته هنوز تعدادی از این خودروها که کمتر یا بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی است، در گمرک بوده و متأسفانه به سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی اعلام نشده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در نامه‌ای به رئیس کل گمرک خواستار اعلام خودروهای متروکه در گمرک هستیم، تصریح کرد: در صورتی که سیستم یکپارچه تبادل اطلاعات تا پایان مهر ماه به سرانجام برسد و در اختیار سازمان قرار گیرد، دیگر این مشکلات وجود نخواهد داشت و در موعد مقرر اطلاعات تمامی اموال متروکه مشخص خواهد شد.

وی در مورد فروش خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی متروکه تصریح کرد: در حال حاضر به تمامی استان‌ها ابلاغ شده تا بر اساس مصوبه اخیر، این خودروها را شناسایی و اعلام کنند تا در شرایط رقابتی به مزایده گذاشته شود.

دلیری با تأکید بر اینکه صاحب خودروها نیز می‌توانند در مزایده شرکت کنند، یادآور شد: اگر مشتری در مزایده‌ها برای خودروها پیدا نشد، می‌توان با مذاکره این خودروها به صاحبان کالا داده شود، البته هزینه انبار، نگهداری و سهم ۱۰ درصدی سازمان از آن دریافت می‌شود.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تا پایان مهر ماه مزایده اول برای خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی متروکه برگزار شود، گفت: هنوز تعداد دقیق این خودروها مشخص نیست و به زودی روشن خواهد شد.

وی در مورد صادرات خودروهای کمتر و بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی قاچاق نیز گفت: طبق مقررات، قرار شد آیین‌نامه صادرات این خودروها با همکاری سازمان و گمرک تهیه شود که در حال حاضر پیش‌نویس آن تدوین شده که باید در جلسات ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز طی روزهای آینده نهایی و برای اجرا ابلاغ شود. در حال حاضر ۱۳۷ خودروی قاچاق وجود دارد که حجم آنها بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی بوده که البته با انجام فرایندهای اداری قطعاً این آمار افزایش خواهد یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.