به گزارش خبرنگار ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و کانادا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته در سطح کارشناسی با توجه به درخواست طرفین مذاکراتی در کشور ثالث با دولت کانادا داشتیم. این مذاکرات ادامه پیدا کرد و نهایتاً در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وزرای دو کشور دیدار کردند. بعد از آن هیأت‌های کارشناسی به مذاکرات خود ادامه دادند.

وی افزود: اگر بتوانیم بر برخی از مشکلات سیاسی و حقوقی فیمابین نائل شویم و آنها را حل کنیم می‌تواند این مذاکرات و روند آن به تحول در روابط دو کشور که به صورت یکجانبه از سوی کانادا قطع شده بود، منجر بشود.

قاسمی ادامه داد: باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج مذاکرات کارشناسی به کجا می‌انجامد؛ چرا که این مذاکرات در جریان است و همانطور که گفتم باید صبر کنیم ببینیم طی روزهای ‌آینده این مذاکرات به کجا می‌رسد و چه تفاهماتی حاصل می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به زندگی هزاران ایرانی فرهیخته و صاحب نظر در کانادا، اظهار کرد: در این چارچوب فعالیت کنسولی و داشتن بخش کنسولی در این کشور برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر سو با توجه به جایگاه ایران و نفوذی که در منطقه دارد به نظر می‌رسد برای دولت کانادا نیز مهم است تا سفارت در تهران داشته باشد.

قاسمی همچنین به مذاکرات وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این گفت‌وگو و رایزنی نیز در چارچوب تماس‌ها و رایزنی‌ها بین دو کشور صورت گرفته و می‌تواند پایه و اساسی برای گفت‌وگو و رایزنی بیشتر بین تهران و قاهره باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.