به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری 'سی ان ان '، «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در حالی میزبان نتانیاهو در هتل « دابلیو» واقع درمنطقه «منهتن» شهر نیویورک بود که این ملاقات سیاسی در غیاب خبرنگاران و پشت درهای بسته صورت گرفت.
بر اساس این گزارش و به نقل از یکی از نزدیکان کلینتون، تفاهم نامه دفاعی میان آمریکا و اسرائیل و نقش واشنگتن در مقابله با جریان مشروعیت زدایی از اسرائیل و هم چنین مقابله با «جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل» از محورهای اصلی گفت و گوی کلینتون و نتانیاهو بود.
سی ان ان تصریح کرده است: توافق هسته ای با ایران و تحولات سوریه نیز از موارد مطرح شده در ملاقات کلینتون با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.
در همین خصوص، نشریه آمریکایی پولیتیکو چندی پیش به نقل از کلینتون در جمع حامیان مالی ثروتمند یهودی نوشت، من برای اسرائیل بهتر از 'باراک اوباما' خواهم بود.
قبل از این دیدار، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با نتانیاهو در برج ترامپ (ترامپ تاور) در محله منهتن نیویورک به بحث و گفت و گو پرداخت.
به گفته یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی، قرار ملاقات میان نتانیاهو و ترامپ، در تماس تلفنی روز جمعه دستیاران ترامپ با مشاوران نتانیاهو گذاشته شد.
وی افزود: در پی این قرار ملاقات، دفتر نتانیاهو در اقدامی سیاسی، با دفتر مبارزات انتخابات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون نیز تماس گرفت و درخواست برگزاری ملاقات نتانیاهو با وی را مطرح کرد.
نتانیاهو هفته گذشته گفته بود، برای گفت وگو با هر یک از این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود.
این در حالی است که نخستین مناظره انتخابات سال 2016 آمریکا قرار است دوشنبه شب ( ساعات اولیه صبح سه شنبه به وقت ایران) در دانشگاه هوفسترا نیویورک برگزار شود.
پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهوری، هشتم نوامبر ۲۰۱۶ (۱۸ آبان ماه امسال) برگزار می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.