یاسین رامین به دلیل ‌تأمین‌نشدن وثیقه ٢٩‌میلیاردتومانی، هنوز در بازداشت به سر می‌برد. این مطلب را وکیل او روز گذشته به خبرگزاری ایسنا اعلام کرده و درعین‌حال گفته: «نماینده هلال‌احمر در جلسه بازپرسی، موضوع شیرهای خشک را رد کرد». او همچنین اعلام کرده اسناد و مدارکی از آلمان (شرکتی که این کشور مدعی است به نام یاسین رامین ثبت شده)، ارسال شده اما نواقصی دارد.
یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین و همسر مهناز افشار ٢٦ مرداد سال جاری با اعلام شکایت سازمان هلال‌احمر بازداشت شد. درحالی‌که یک روز قبل از آن خبر ممنوع‌الخروجی او بر خروجی برخی از سایت‌های خبری قرار گرفته بود. طبق اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، برای یاسین رامین قرار وثیقه ٢٩‌میلیارد‌تومانی صادر شده بود که به علت عجز متهم از تأمین آن، وی بازداشت شد. دولت‌آبادی، یاسین را متهم شرکت رشد، وابسته به سازمان هلال‌احمر معرفی کرده و گفته بود: پرونده مطروحه با اعلام شکایت سازمان هلال‌احمر در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.
رشد شرکتی است که به گفته ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، خیلی وقت است که فعالیت آن متوقف شده، اما از نظر قوانین آلمان، این شرکت متعلق به هلال‌احمر نیست؛ بلکه به نام این آقازاده ثبت شده است.
این شرکت در دوره احمدی‌نژاد و مقطع تحریم‌ها در کار واردات دارو بوده است. ضیایی درهمین‌باره گفته بود: «در واقع جمعیت هلال‌احمر، تعدادی تجهیزات پزشکی از یک شرکت خارجی به مبلغ دو میلیون یورو خریداری کرده بود که این مبلغ را به شرکت رشد داد، تا به‌عنوان واسطه به شرکت فروشنده تحویل دهد؛ اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد».
او با بیان اینکه ما اکنون بدهکار آن شرکت خارجی هستیم، گفته بود: «این بدهی هنوز تسویه نشده و در تبادلات مالی وجود دارد و از آنجایی‌که ما فعالیت‌های زیادی به صورت مشترک با این شرکت انجام می‌دهیم، هنوز این شرکت شکایتی از ما نکرده است؛ اما ما باید این مبلغ را به آنها پرداخت کنیم».
شایعات شیر خشکی
درباره موضوع واردات دارو و البته شیر خشک‌های فاسد از سوی یاسین رامین، شایعات زیادی وجود داشت. دراین‌باره او در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی متهم به دلالی واردات دارو برای بیماران صعب‌العلاج شده بود. به‌این‌ترتیب که دارو‌ها را با ارز مصوب دولتی می‌گرفته و چندین‌برابر قیمت واقعی آن وارد کرده است. واردات شیر خشک‌های فاسد هم از جمله مواردی بود که به او نسبت داده شده بود. رامین اما، قبل از آنکه در رابطه با پرونده شرکت رشد بازداشت شود، در گفت‌وگویی که با یکی از سایت‌های خارجی داشت، دراین‌باره گفته بود: «من به خیلی چیزها متهم شده‌ام، موضوع شیر خشک جدیدترین آنهاست. برای من و همسرم که به‌تازگی پدر و مادر شده‌ایم، واردکردن شیر خشک فاسد و مرگ کودکان بی‌گناه به واسطه آن، یک جنایت غیرقابل‌گذشت است. بنده نه‌تنها طرح ادعاهای کذب را محکوم می‌کنم، بلکه در این مورد خاص، اگر از سوی هر کسی شیر خشک فاسد به کشور وارد شده، از تمام مسئولان تقاضای رسیدگی فوری به موضوع را دارم».
نماینده هلال‌احمر به آلمان می‌رود
حالا وکیل او به ایسنا گفته نماینده هلال‌احمر موضوع واردات شیر خشک‌های فاسد را در جلسات بازپرسی رد کرده است. محمد شعبانی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه «موکلم همچنان در بازداشت است و هنوز نتوانسته وثیقه ٢٩میلیاردی را تأمین کند، گفته است: «پرونده فعلا در مرحله بازپرسی و تحقیقات مقدماتی است و نیاز به یک‌سری مدارک و اسناد دارد تا تکمیل شود، البته باید منتظر ماند تا نظر بازپرس مشخص شود». وکیل‌مدافع یاسین رامین درباره موضوع اصلی پرونده موکلش گفت: «موضوع این پرونده اختلاف حساب مالی بین شرکت موکلم و هلال‌احمر است. قرار بود اسناد و مدارکی از آلمان ارسال شود که برخی از این مدارک از آلمان واصل شده، ولی ناقص است و قرار است نماینده هلال‌احمر به آلمان برود؛ یک‌سری مدارک هم کارشناس پرونده می‌خواهد که باید تکمیل شود». او گفت: «موضوع شیرهای خشک آلوده که برخی آن را به موکلم منتسب می‌کنند، کذب محض بوده و جوسازی رسانه‌ای است. ان‌شاءالله آن را تعقیب قضائی می‌کنیم، حتی نماینده هلال‌احمر در جلسه بازپرسی، موضوع شیرهای خشک را رد کرد».
روایت پدر و پسری
یاسین رامین به خاطر نسبت پدر و فرزندی با محمدعلی رامین و بعد هم ازدواج پرسروصدا با مهناز افشار، در کانون توجهات رسانه‌ای قرار گرفت. پدرش تئوریسین هولوکاست و از نزدیکان محمد احمدی‌نژاد در دولت نهم بود. فردی تندرو که وقتی در قامت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت اول احمدی‌نژاد قرار گرفت، مطبوعات زیادی به تیغ توقیف گرفتار آمدند. از جمله آنها توقیف مجله رویش به دلیل چاپ تصویری از مهناز افشار در صفحه یک آن بود. جالب آنکه بعدها مهناز افشار، عروس محمدعلی رامین شد. ازدواجی که به گفته رامین پدر، اگر می‌خواست دیکتاتورمآبانه رفتار کند، باید با آن مخالفت می‌کرد، اما در زندگی خصوصی پسرش دخالت نکرده است. محمدعلی رامین که هنگام انتشار خبر ممنوع‌الخروجی پسرش با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرده بود، درباره وضعیت اقتصادی یاسین گفته بود: «ایشان حدود ١٨ سال است که مستقل در تأمین معیشت و هزینه تحصیلات خودش تلاش کرده و می‌کند و بنده سال‌هاست در امور شخصی و شغلی ایشان چندان ورودی ندارم و امور زندگی خانوادگی‌شان را حریم خصوصی خودشان می‌دانم».
رامین پدر در حالی در این مصاحبه در تلاش بود تا بین فعالیت اقتصادی خود و فرزندش تفکیک قائل شود که شش سال قبل، وقتی عکس مشترکشان در نمایشگاه هفدهم مطبوعات منتشر شده بود، گفته بود: «پسر من فعالیت‌های ارزشمندی برای نظام داشته است، ولی شما با این کار، او را سوزاندید و به رژیم صهیونیستی سرنخ دادید و‌ شما با این کارتان به نظام ضربه زدید». رامین مدعی بود فرزندش به ‌دلیل فعالیت‌ در زمینه تأمین برخی کالاهای پزشکی، تحریم شده و برای همین‌، بسیار مرکز توجه رسانه‌ها و کارتل‌های صهیونیستی است. بااین‌حال از زمان بازداشت یاسین رامین، همسر و پدرش تاکنون سکوت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.