به گزارش ایرنا، در نشستی که دبیرخانه همایش ملی سواد رسانه ای و مسولیت اجتماعی که عصر یک شنبه برگزار کرد محمد مهدی بهفرراد مدیرعامل شرکت سازنده این بازی رایانه ای افزود: داستان این بازی بر اساس کاراکتر اصلی یک خروس ساخته شده که فرد می تواند خروس انتخابی اش را به رقابت با خروس های دیگر بفرستد.
دبیرخانه دائمی همایش ملی سواد رسانه ای اولین نشست از سلسله نشست های نقد و بررسی تجربه ی تبدیل ایده به طرح ثروت آفرین و محصول دیجیتال فرهنگی را با محوریت'تجربه بازی خروس جنگی' برگزار کرد.
بهفرراد در ادامه سخنان خود بیان کرد: بازی خروس جنگی در سال ۹۳ و در جشنواره نرم افزارهای موبایل و موبایل وب، با کسب سه جایزه «محبوبترین آپ سال»، «بهترین گیم سال از دید داوران» و «بهترین گیم سال از دید مردم» توانست جزو محبوب ترین اپلیکیشن های فارسی سال شود.
وی در ادامه از دیگر فعالیت های شرکت متبوع خود گفت: یکی از پروژه های آتی شرکت ما «هپی فارم» یا همان «مزرعه شاد» است که یک بازی موبایلی با حال و هوای مزرعه داری و بازی دیگر هم بازی «کیو(Q)» است که یک بازی کارتی محسوب می شود.
بهفرراد افزود : این دسته بازی های رایانه ای به منظور ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان ونوجوانان، شناخت و حمایت از استعدادهای موجود این صنعت درکشور با رویکرد بومی سازی و تقویت تولید ملی ساخته می شود.
وی خاطر نشان کرد: تجربه بازی خروس جنگی دارای کسب غزال زرین بهترین بازی موبایل سال ، بهترین بازی سال از دیگاه مخاطبین در چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران ، دیپلم افتخار بهترین بازی سال از چهارمین جشنواره بازی رایانه ای تهران می باشد.
وی گفت: تمام تلاش این بود که یک استاندارد از بازی سازی درکشور ایجاد و در مخاطب اعتماد سازی سازی کنیم و این با خروس جنگی اتفاق افتاد.
وی در پایان اضافه کرد: علاقمندان می توانند از اپلیکیشن های عرضه بازی های موبایلی مانند «بازار» اقدام به تهیه این بازی ها کنند.
دراین همایش محمد حسین معینی عضوشورای سیاست گذاری سواد رسانه ای و نماینده حجت الاسلام شاهمرادی دردبیرخانه همایشی ملی سواد رسانه ای، افراسیابی، دبیر همایش سواد رسانه ای، سید احمد موسوی مدیرعامل موسسه مسیر، سعید موسوی مدرس سواد رسانه ای، بفهرراد مدیرعامل شرکت تولید کننده بازی مزبور حضور داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.