به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، پس از وزیر خارجه انگلیس، همتای فرانسوی وی نیز در اظهاراتی همسو از ایران و مسکو در قبال بحران سوریه انتقاد کرد.

«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه با تکرار مواضع چند ساعت گذشته «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: اگر ایران و روسیه برای توقف تشدید خشونت ها در سوریه به «بشار اسد» فشار نیاورند؛ مرتکب جنایت شده اند.

وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به تهاجم هوایی هفته گذشته جنگنده های ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در «دیر الزور» حین آتش بس، مدعی شد: مشخص است که اسد گزینه تشدید حملات نظامی را در پیش دارد. از ایران و روسیه می خواهم تا با یکدیگر مسئولیت خود را در متوقف کردن این راهبرد به نمایش گذارند.

وی در شرایط کنونی که تروریست ها در سوریه متحمل شکست های پیاپی شده اند، در اظهاراتی که نشان از هماهنگی رسانه ای غرب برای اعمال فشار بر دولت قانونی سوریه دارد، ادعا کرد: اگر تهران و مسکو این کار را نکنند، در جرائم مرتکبه در حلب همدست هستند.

این در حالیست که هرگاه ارتش و نیروهای مردمی سوریه به پیشرفت هایی علیه تروریست های مسلح در این کشور دست می یابند؛ ائتلاف غربی-عبری- عربی با هدف اغفال افکار عمومی به صورت هماهنگ با یکدیگر سخنان مشابهی را تکرار می کنند به نحوی که نمونه ای از آن را می توان در تشابه ادعاهای تکراری وزراء خارجه فرانسه و انگلیس با چند ساعت اختلاف به مشاهده نشست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.