به گزارش خبرآنلاین، محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات تهران، طی جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان کمیته نظارت شورای اسلامی شهر و کارشناسان حوزه مدیریت شهری به بررسی مشکلات و خواسته های شورایاری، هیئت امناء و اهالی محله مجیدیه در محدوده منطقه ۸ پرداخت.
پیرهادی در ابتدا سخنانش گفت: قریب به 50% جمعیت محله متشکل از عزیزان ارامنه هستند و یکی از اعضای محترم شورایاری این محله نیز از ارامنه است. در این محله مشاهده می کنیم که چگونه مردم با ادیان و فرهنگ های متفاوت درکنار هم در صمیمیت و شادابی سکنی دارند که این از موهبات جمهوری اسلامی و از فرهنگ والای این ملت و مملکت است. لذا می بایست به این محلات توجهات ویژه شود نه اینکه نسبت به سایر محلات امکانات کمتری داشته باشند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، فقدان ساختمان مناسب به عنوان سرای محله را از مهمترین مشکلات عنوان شده توسط شورایاری و هیئت امنای محله عنوان کرد و گفت: فضای موجود ساختمان سرای محله جوابگوی نیاز محله نیست و این مسئله در بازدیدی که با جمعی از کارشناسان حوزه مدیریت شهری در سال گذشته از این محله داشته ایم نیز مشاهده شد و این موضوع به شهرداری منعکس شد ولی به دلیل مشکلات موجود و عدم تخصیص بودجه تاکنون این امر محقق نشده که می بایست این مسئله در برنامه ریزی سال های آتی با بودجه مصوب قرار گیرد.
پیرهادی گفت: البته شهرداری منطقه ساختمانی واقع در بوستان فردوس را جهت بهره برداری به سرای محله مجیدیه واگذار کرده است ولی بوستان مذکور از نظر موقعیت جغرافیایی در محله کرمان واقع شده و اهالی محله مجیدیه نمی توانند بهره مندی مناسبی از برنامه ها و فعالیت های ارائه شده، داشته باشند و می بایست مکانی در داخل محله جهت بهره مندی اهالی در نظر گرفته شود.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، نبود کتابخانه در این محله را از دیگر مشکلات محله عنوان کرد و گفت: شهروندان جوان و نوجوان، بیشترین اشخاصی هستند که از کتابخانه استفاده می کنند و باید توجه داشت که هزینه ای که برای کتابخانه می کنیم، هزینه های ناشی از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی را می کاهد و با توجه به هجمه های فرهنگی در این برهه از زمان، سوق دادن جوانان به کتاب و کتاب خوانی امر بسیار مهمی است.
پیرهادی در ادامه، نارضایتی دیگر اهالی را عدم رسیدگی آموزش و پرورش در خصوص زمین وقفی واقع در خیابان شهید فراهانی عنوان کرد و گفت: این زمین سال هاست که جهت احداث مدرسه وقف شده ولی طی سالیان متمادی به دلیل عدم پیگیری مسئولان مربوطه زمین رها شده است که حتی در مواردی افرادی ادعای مالکیت زمین را داشته اند که با هوشیاری اهالی و شورایاری از تضییع حقوق مردم جلوگیری شد. آموزش و پرورش نیز عنوان می دارد به دلیل عدم بودجه مکفی و کمبود خیر مدرسه ساز، تاکنون نتوانسته احداث مدرسه را شروع کند.
پیرهادی گفت: حال که یکی از شهروندان نیکوکار زمین را جهت احداث مدرسه اهدا کرده، دولت نیز باید حمایت های لازم جهت تأمین بودجه شروع عملیا ت عمرانی را بعمل آورد.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ارتقاء سطح امنیت محله، افزایش گشت انتظامی و برخورد با معتادان را از دیگر خواسته های اهالی بیان کرد.
پیرهادی احداث بازار میوه و تره بار، برخورد قانونی با بساط گستران و وانت بارهایی که در خیابان استاد حسن بنا سد معبر می کنند، احداث زمین چمن، فنس کشی مناسب در پیرامون زمین ورزشی روی مسیل باختر و مشاوره تخصصی به منظور آگاه سازی ساکنین از تسهیلات اعطایی جهت نوسازی در بافت فرسوده محله را از دیگر خواسته های اهالی عنوان کرد و گفت: کلیه مشکلات مطروحه و خواسته های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیات امناء محله احصا شده و مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونان مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذیربط صورت گرفته است و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.