سخنگوی هیات منصفه مطبوعات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب گفت: جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده روزنامه خورشید و هفته نامه عصر ارتباط با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

علی اکبر کساییان افزود: اعضای هیات منصفه مطبوعات در این جلسه پس از بررسی پرونده مدیر مسئول روزنامه خورشید، وی را مجرم تشخیص ندادند.

دادگاه مدیرمسئول روزنامه خورشید به اتهام انتشار مذاکرات غیرعلنی دادگاه کهریزک و دفاعیات سعید مرتضوی دادستان سابق تهران برپا شد.

وی ادامه داد دادگاه مدیرمسئول هفته نامه عصر ارتباط هم امروز به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر با شکایت شاکی خصوصی برگزار شد که اعضای هیات منصفه مطبوعات نه تنها وی را مجرم تشخیص دادند بلکه او را مستحق تخفیف نیز ندانستند.

رسیدگی به پرونده های قضایی مطبوعات و خبرگزاری ها و دیگر رسانه ها طبق روال یکشنبه هر هفته با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار می شود و قاضی بعد از اعلام نظر اعضای هیات منصفه حدود یک هفته بعد رای را صادر می کند که گاهی این رای های صادره دقیقا همان چیزی که اعضای هیات مطبوعات در جلسه دادگاه به اجماع می رسند، نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.