به گزارش ایرنا بازنگری اوپک در پیش بینی عرضه نفت خود و افزایش دکل نفتی فعال در آمریکا، قیمت نفت خام های شاخص را در هفته منتهی به ١٦ سپتامبر بیش از یک دلار برای هر بشکه کاهش داد.

کارشناسان معتقدند: نزدیک شدن به زمان اجلاس غیررسمی اوپک که قرار است در حاشیه مجمع بین المللی انرژی، روز هفتم مهرماه در الجزایر برگزار شود، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٤٨ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٣٨ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٦ دلار و ٤٢ سنت برای هر بشکه بود .

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٢ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و پنج سنت کاهش نشان می دهد.

بهای هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به ٢٦ سپتامبر با یک دلار و ٣١ سنت افزایش نسبت به هفته ماقبل، ٤٤ دلار و ٣٤ سنت در هر بشکه معامله شد.

همچنین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٩٦ سنت کاهش به ٤٦ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت های نفت خام شاخص دوبی با یک دلار و یک سنت کاهش به ٤٣ دلار و ٥٨ سنت برای هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، دکل‎های نفتی فعال در آمریکا از ماه مه (اردیبهشت-خرداد) با ١٠٠ دستگاه افزایش به بیش از ٥٠٠ دستگاه رسیده است.

تجدیدنظر نزولی آژانس بین‎المللی انرژی برای رشد تقاضای نفت در سال جاری نیز سبب فشار بیشتری بر قیمت ‎های نفت شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.