به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌کالر آمریکا، یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت اوباما و کاندیدای وزرات امور خارجه در دولت احتمالی هیلاری کلینتون به اف‌بی‌آی گفته که در طول مذاکرات هسته‌ای بارها تلاش‌هایی برای هک کردن ایمیل شخصی او صورت گرفته است.

این بمب خبری در خلال مصاحبه یکی از مقامات وزارت امور خارجه در سوم فوریه در پی انتشار یادداشتی از اف بی آی اطلاع‌رسانی شد. هرچند نام و جنسیت این فرد در یادداشت اف بی آی به صورت خاصی آمده است اما سرنخ‌های قوی نشان می‌دهد که این فرد وندی شرمن است.

شرمن به عنوان معاون وزیر امور خارجه کلینتون در مذاکرات شرکت می‌کرد. او به عنوان یک مذاکره‌کننده ارشد در توافق هسته‌ای ایران حضور داشت.

یکی از همکاران نزدیک کلینتون گفته که نام شرمن به عنوان وزیر امور خارجه احتمالی کلینتون مطرح است.

بر اساس یادداشت اف بی آی شرمن که در حال حاضر مشاور شرکت مشاوره البرایت استون بریج است؛ به بازرسان گفته او از جیمیل‌اش برای مسائل دولتی در زمان مسافرت به خارج از کشور استفاده می‌کرده است.

بر اساس گزارش ها اینکه او از ایمیل شخصی اش برای ارتباط برقرار کردن در سفرها استفاده کند امر نامعمولی نیست چرا که معمولا او در طول سفر نمی‌تواند به سیستم طبقه‌بندی شده محرمانه داس دسترسی داشته باشد.

او گفته که از هک شدن ایمیل شخصی یا ایمیل وزارت امور خارجه خودش یا همکارانش بی‌اطلاع بود با این حال توضیح داده که مطمئن بوده برخی افراد سعی می‌کنند به ایمیل شخصی یا حساب‌های اعضای تیمش دو سال پیش در خلال مذاکرات با ایران رخنه کنند و این حساب را هک کنند.

این حادثه به اداره امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه گزارش شده و بنا شده این نهاد به دنبال شخصی برود که هویتش در گزارش آمده است.

اینکه هکرها تلاش کنند به حساب‌های شخصی اعضای تیم مذاکره‌کننده رسوخ کنند، چیز عجیبی نیست. دولت آمریکا خودش جاسوسان قدرتمندی دارد که کارهای مشابه می‌کنند. اما استفاده شرمن از ایمیل شخصی در خارج از کشور او را در برابر این رخنه‌ها آسیب‌پذیرتر کرده است.

در ویدئوی سخنرانی که اوایل سال توسط فاکس‌نیوز افشا شد، شرمن اذعان می‌کند که مقامات وزارت خارجه از بلک‌بری‌هایشان برای ارسال اطلاعات محرمانه استفاده می‌کنند.

او در یک سخنرانی در کنفرانسی می‌گوید: ما بلک‌بری داریم و همین‌ها روش‌های دیپلماسی امروز را تغییر داده است.

او در پاسخ به بازجوها در ارتباط با این صحبت‌هایش گفته که او سعی کرده توضیح دهد چطور تکنولوژی جریان اطلاعات را تغییر داده و چطور این امر سرعت را بالا برده در حالی که سیستم داس(سیستم طبقه‌بندی شده اطلاعات محرمانه آمریکا) همچنان مشغول است.

به گزارش وندی شرمن دولت اوباما را سال گذشته بعد از امضای توافق هسته‌ای با ایران ترک کرده است. او سال ۲۰۱۳ در سخنرانی جنجالی به اعضای کنگره ایالات متحده گفته بود «فریب بخشی از دی ان ای ایرانی‌هاست.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.