به گزارش ایسنا، رحمت‌الله مه‌ابادی امروز در مراسم معارفه‌ی مدیرکل جدید فرودگاه ایلام با گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس اظهار کرد: امام خمینی(ره) از جنگ تحمیلی ۸ ساله به عنوان برکت و مقام معظم رهبری از این اتفاق به عنوان اوج افتخارات ملت ایران یاد کرده‌اند چرا که در دفاع مقدس بهترین الگوهای مدیریتی خود را نشان داد و بزرگ‌ترین صحنه‌ها در این عرصه تجلی یافت.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی صدام را در جنگی نابرابر مقابل ایران قرار داد و ظاهرا بر روی کاغذ همه چیز به سود آنان بود اما دشمن از معنویت مردم ایران غافل بود، تصریح کرد: ملت ایران گوش به فرمان رهبری توانست در مقابل سلاح دشمن به پیروزی برسد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیرو امید در جهت رونق اقتصادی گفت: دولت در شرایط سختی دولت را تحویل گرفت و بحمدالله هم‌اکنون اقتصاد کشور در مسیر اصلاح قرار گرفته و معتقدیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به توسعه سرعت می‌بخشد.

مه‌آبادی از آزادسازی حمل و نقل هوایی به عنوان تصمیم شجاعانه وزیر راه و شهرسازی نام برد و گفت: اثرات مثبت این طرح در کوتاه مدت خود را به خوبی نشان داد به طوری که مردم می‌توانند به راحتی بلیت هواپیما را حتی با قیمت‌های مناسب‌تر از گذشته دریافت کنند.

وی رشد ۲۰ درصدی پروازها بدون اضافه شدن ناوگان را از مزایای این طرح و نشانه افزایش بهره‌وری اعلام کرد و گفت: تمرکز شرکت بر روی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و رویکرد تحولی و رفع اشکال زیرساخت‌های فرودگاهی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور جذب سرمایه‌گذاری خارجی را از مهمترین برنامه‌های شرکت اعلام کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیاری از راه‌های هوایی مستقیم شده که کاهش مصرف سوخت و زمان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، مجتبی بیاتی - مدیرسابق فرودگاه ایلام - اظهار کرد: پروژه ترمینال بین‌المللی به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای سال ۹۶، پروژه ساختمان ایمنی زمینی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۳۲ میلیارد ریال از محل شرکت فرودگاه‌ها، پروژه ساختمان حفاظت هواپیمایی با مساحت ۹۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال از محل شرکت فرودگاه‌ها از جمله فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه شهدای ایلام در طول ۱۲ سال گذشته بوده است.

وی از انجام ۹۷۴ پرواز در ۵ ماه اول امسال خبر داد و گفت: در این زمینه فرودگاه ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

علی متانت - مدیر جدید فرودگاه ایلام - هم با تاکید بر نقش فرودگاه‌ها در توسعه‌ی مناطق، گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی شرکت و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راه انجام ماموریت تلاش خواهم کرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات ۱۲ ساله‌ی «مجتبی بیاتی»، مدیر سابق فرودگاه ایلام، «علی متانت» را به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه ایلام معرفی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.