به گزارش ایسنا در این همایش محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: تیغ سلاح دشمن کند شده است و دیگر از اسلحه گرمش اثری باقی نمانده همچنین اقتصادش روبه رکود است. از همین روی نه زور و نه زرش کارآمد نیست. دشمن جنگ را به صحنه رسانه‌ای کشانده است وهمچون معاویه به تزویر پناه برده است. تلاش انبوه رسانه‌های آنها بیانگر همین مسئله است. در این شرایط شما سرداران رسانه‌ای هستید که در خط مقدم با دشمن می‌جنگید.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در این جبهه پیروزی راحت‌تر است زیرا سلاح شما قلم وتبیین اندیشه است. معمولا جایگزینی سخت‌افزاری مشکل‌تر از جنگ نرم‌افزاری است اما چون قلم و بیان مبتنی بر فطرت انسان‌ها است بنابراین بیشتر به دل می‌نشیند. به عنوان مثال آمریکا تلاش می‌کند ۱۰ سال فیلم بسازد اما صحنه‌ای ۱۰ ثانیه از شهادت محمد الدوره تمام کار آنها را خراب می‌کند. آمریکا اکنون در ظلم و جنایت خودش غرق شده است.

عزت الله ضرغامی رئیس پیشین رسانه ملی نیز در سخنانی در این مراسم گفت: دلیل این جمعی که هم اکنون در همایش حضور داریم این است که هر کی با عشق و علاقه در دوران دفاع مقدس به رسالت و مسئولیت خبری خود پایبند بوده‌ایم. همواره رسالت رسانه‌ها مسئله یابی است و نه مسئله سازی و در این میان شهید مطهری یکی از بهترین اساتید مسئله یاب است که می‌تواند یک الگوی مناسب برای تمام انسان‌ها باشد.

ضرغامی یادآور شد: تا زمانی که ما خبرنگاران دوران دفاع مقدس دور هم بودن خود را حفظ کنیم هرگز مسئله‌ای بوجود نخواهد آمد. از همین رو باید بکوشیم در این ایام قدر پیشکسوتان را بدانیم چرا که همچنان کارهای بسیاری با توجه به تجربه‌ای که اندوخته‌اند از دستشان برمی‌آید.

در بخشی دیگر از این همایش بیژن نوباوه از خبرنگاران دوران دفاع مقدس با اشاره به نگاه جامعه به شهدا گفت:‌ نگاه ما به این عزیزان نگاهی الهی است و خداوند نیز اجری دیگری برای خانواده آنها در نظر گرفته است اگر ما اکنون زنده مانده‌ایم تقدیر و حکمتی در آن وجود داشته است. جا دارد در این همایش یاد و خاطره شهید رهبر و شهید سید احمدی را گرامی بداریم.

وی افزود: من همچنان معتقدم هستم که اگر همه دنیا در یک طرف بایستند من درکنار امامم خواهم ایستاد. این به معنی گرامی داشتن هدفی است که شهدا داشتند. ما پیشکوستان وقت استراحت نخواهیم داشت و تا زمانی که می‌توانیم باید کار انجام بدهیم. ما باید در انجام‌کارهایمان همان روحیه دفاع مقدس را حفظ کنیم.اگر خوب رفتار کنیم بسیار اثرگذار خواهیم بود و اکنون که فضای مجازی ایجاد شده است یک فرصت است که بتوانیم صحبت‌هایمان را بیان کنیم. و هرگز از راه شهدا ورهبری خارج نشویم.

به گزارش ایسنا در بخش پایانی این همایش همسر شهید داریوش رضایی نژاد بیان کرد: من برای نخستین مرتبه است که در چنین جمعی خاصی حضور دارم. هنگامی که جنگ پایان یافت کلاس سوم دبستان را تمام کرده بودم و بیشترین ذهنیت من از جنگ را رسانه‌ها شکل داد بودند. ما در آبدانان زندگی می‌کردیم و همین باعث می‌شد که افراد جنگ زده بسیاری را ببینم.

وی افزود: خاطرات خبرنگاران قدیمی از دوران دفاع مقدس نیز برای من بسیار جالب است و هرگاه به مزار شهدا می‌روم به دخترم آرمیتا می‌گویم که این عزیزان نیز مانند پدر تو شهید هستند اما نوع شهادت پدرت فرق می‌کند.

همسر شهید داریوش رضایی نژاد در خاطره‌ای بیان کرد: داریوش برایم از خاطره‌ حضور پدرش در جبهه زیاد تعریف می‌کرد. یکی از این خاطرات مربوط به روزی است که بسیار دلتنگ پدرش بوده. او تعریف می‌کرد که به دیوار کاهگلی خانه‌شان تصویر کوچکی از امام خمینی (ره) نصب کرده‌ بودند و در آن موقع همسرم روبه عکس امام ایستاده و بیان کرده بود یا جد امام خمینی بابام رو بیار .کمتر از چند دقیقه بعد پدر او به خانه بازگشته بود. این مدل از قسم خوردن در آبدانان رواج داشت و همین باعث شده بود که یک ذهنیت و علاقه خاصی به امام داشته باشند.

به گزارش ایسنا در بخش پایانی این همایش از عکاسان،خبرنگاران و پیشکسوتان عرصه رسانه همچون بیژن نوباوه،محمدرحمان نظام اسلامی، مرتضی دهداری، یعقوبی، محمودیانی، محمد نوروزی، مرتضی خاکی، جیرانی، عرب‌العلی هاشمی‌، منوچهر قلم‌چی، ‌مشایخی، خدادادی،بهرام محمدی‌فر،شمشادی،قدیر چین‌جو، حمیدرضا بدیع، احمد خادم‌المله، بهرام حسن زاده، اصغر صحرایی، سعید علامیان،گردینی، علی فریدونی،مصیب نعیمی، ساسان مویدی و علیرضا عابدی تقدیر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.