به گزارش فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در ساختمان وزارت راه و با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: همواره مدیون رشادت‌های نیروهای ارتش و سپاه هستیم؛ امنیت امروز مرهون رشادت‌های این عزیزان است.

وی ادامه داد: امینت محصول قدرت بازدارندگی ملت‌ها است و این مبحث موضوعی با سابقه است که در قرآن هم به آن اشاره شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قدرت بازدارندگی دفاعی می‌تواند امنیت ما را حفظ کند، اگر ناوگان تجاری ما امروز با امنیت بالا در دریاها سیر می‌کنند، به پشتوانه قدرت نیروی دریای سپاه و ارتش است.

آخوندی بیان کرد: امروز دریای عدن و تنگه باب‌المندب ناامن است، اما ناوگان تجاری ما به پشتوانه نیروی دریایی قدرت رفت‌وآمد در این مناطق را دارند.

وی گفت: اگر آسمان ما امن‌ترین آسمان منطقه است به دلیل آن است که مردانی امنیت آسمان ما را تأمین کرده‌اند؛ اگر جاده‌ها و ریل‌ها در دورترین نقاط کشور امنیت دارند، مرهون تلاش نیروهای نظامی و دفاعی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در همه ساعات روز در پناه امنیت هستیم و این محصول قدرت بازدارندگی است که در حوزه فناوری، تسلیحات و آمادگی رزمی در نیروهای مسلح وجود دارد.

آخوندی اضافه کرد: در همه زمینه‌ها تلاش کرده‌ام در بودجه دفاعی همواره مدافعان اصلی این بودجه باشم و در هماهنگی‌های مختلف سعی کرده‌ام در این حوزه به‌خوبی عمل شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با رهبری فرماندهی کل قوا اتحاد لازم را داشته باشیم و شاهد امنیت، توسعه، آبادانی و شکوفایی ایران باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.