به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی تایمز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که تحت فشار جناح راست قرار دارد دو روز پیش از بازدید از اردوگاه "جنگل" در نزدیکی شهر "کاله" که در آن بین ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار مهاجر زندگی می‌کنند، گفت، در فرانسه هیچ کمپی وجود نخواهد داشت.

این رهبر سوسیالیست بر وعده‌هایش برای انحلال کامل اردوگاه "جنگل" و ایجاد مراکز پذیرش و راهنمایی در سراسر فرانسه برای کمک کردن به پناهجویان تاکید کرد.

دولت اولاند متعهد شده تا پیش از فرا رسیدن فصل زمستان اردوگاه "جنگل" را برچیند و تدارکات در حال انجام حاکی از آن است که این عملیات به زودی آغاز می‌شود.

مهاجرت یکی از مسائل محافظه کارانه در ریاست جمهوری چهارساله اولاند بوده است.

وی همچنان از سوی نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق محافظه کار فرانسه که امیدوار است مجددا به عنوان رئیس جمهور برسر قدرت بازگردد و ماری لوپن، رهبر راست افراطی برای اتخاذ یک موضع شفاف در خصوص این مساله تحت فشار است.

سارکوزی و لوپن از پلتفورم‌های مربوط به منافع امنیتی، ملی و میهن پرستی در کمپین‌های مقدماتی انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی حمایت می‌کنند.

اولاند گفت: ما از مردمی که از راه قانونی و درست درخواست پناهندگی می‌دهند با مهربانی و نهایت احترام استقبال خواهیم کرد. آنهایی که درخواستشان رد شده برای خروج از کشور هدایت می‌شوند. برای این مساله قوانینی وجود دارد و آن‌ها به طور کامل از این قوانین آگاهند.

وی افزود: فرانسه در سال جاری میلادی ۸۰ هزار پناهجو می‌پذیرد.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۳ مهاجر در منطقه "کاله" جان باخته‌اند. اکثر این کشته شدگان افرادی بودند که تلاش می‌کردند برای سفر به انگلیس سوار کامیون شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.