به گزارش ایسنا، رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی جوامع اسلامی اظهارات برخی مفتی‌های عربستانی مبنی بر مجوس خواندن ایرانیان را محکوم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در «مراسم افتتاح ۲۰۰ مدرسه برکت با ۱۳۰۰ کلاس درس در سراسر کشور هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان»، گفت:‌ خیرات بنیاد برکت در کشور ما فراوان است.

وی در ادامه با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: غدیر حتی در جوامع شیعی به تمام معنا غریب است. این در حالی است که هویت و شناسنامه ما و آنچه داریم از غدیر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی همه جهان استکبار جلوی ما ایستاد و دشمنان ما را حمایت و تقویت کردند و حتی کشورهای مرتجع منطقه از هرچه داشتند استفاده کردند تا چراغ فروزانی که در کشور امیرالمومنین (ع) نورافشانی می‌کند و می‌رود که ظلم‌ها و تاریکی‌ها را از بین ببرد، خاموش کنند.

محمدی گلپایگانی با تأکید بر اینکه آن روزها مردم و مسئولین مراحل سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: در آن دوران حتی از فروختن سیم خاردار به ما خودداری می‌شد.

وی با اشاره به مقاومت مردم در سراسر کشور، تأکید کرد: مقاومت مردم ما تاریخی است. آنها هشت سال با همه تحریم‌ها و محرومیت‌ها به استکبار گفتند که ما تسلیم نمی‌شویم و امام شهدا با هدایت‌ها و هبری‌هایشان ایستادند و مقاومت کردند تا جایی که سازمان ملل مجبور شد صدام را آغازکننده جنگ معرفی کرده و به این جنگ تحمیلی پایان دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: اگر دشمنان خونخوار و قسم‌خورده این کشور درصدی احتمال پیروزی می‌دادند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن منظره زیبایی بود که از صفحه تلویزیون‌ها پخش شد و سربازان آمریکایی را دیدید که در خلیج فارس چطور زانو زدند و توسط نیروهای ما دستگیر شدند و این کم چیزی نبود و هنوز داغش بر دلشان است.

وی خاطرنشان کرد: پیروی از اهل بیت (ع) و امیرالمومنین (ع) قطعاً در این قضیه نقش اساسی دارد. البته به این معنا نیست که به سایر فرق اسلامی بد بگوییم چون اکنون نیاز اصلی جوامع اسلامی اتحاد و یکپارچگی است. اما چند مفتی می‌گویند ایرانیان مجوسی بوده و مسلمان نیستند. یادمان نرفته شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستند و سوابق سیاه شما در تمام تاریخ نمایان است.

محمدی گلپایگانی همچنین تصریح کرد: خواندن و نوشتن و تعلیم و تدریس خطبه پیامبر (ص) در غدیر باید در برنامه مدارس و معلمان قرار گیرد. چون در این مدارس باید راه علمی طی شود و این نونهالان در آینده قرار است زمام امور را در دست گیرند.

وی تأکید کرد: این دانش‌آموزان امانت مردم در دست ما هستند و باید انسان‌هایی با انگیزه، مومن و دانشمند از این مدارس خارج شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.