به گزارش تسنیم، ۲۰۰ مدرسه برکت با یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر یک هزار و سیصد میلیارد ریال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری رسید و به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح همزمان ۲۰۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد کشور است و امروز با بیش از ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز بالاترین سرمایه کشور را در مدارس شاهد هستیم چرا که دانش‌آموزانی که امروز مشغول به تحصیل هستند آینده‌سازان کشورند.

وی افزود: آموزش و پرورش مهمترین نهاد کشور است چون زیرساخت نیروی انسانی موردنیاز کشور در این وزارتخانه شکل می‌گیرد. یعنی مدیران و کارگزاران آینده کشور هم‌اکنون دانش‌آموزان ما هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز در ۱۰۷ هزار مدرسه کشور حتی در دورترین مناطق مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۹۵۰ هزار معلم وظیفه تعلیم و تربیت این تعداد دانش‌آموز را برعهده دارند.

فانی با اشاره به اینکه طی ۳ سال اخیر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع مدرسه توسط دولت ساخته شده است، افزود: از این میزان ۳۰ درصد توسط مردم و خیران ساخته شده است. با این وجود همچنان با کمبود امکانات و فضای آموزشی مواجهیم.

وی مطرح کرد: حدود یک سوم مدارس کشور استاندارد نیست و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم آنها را ایمن کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از سیاست‌های مهم ما است و از این طریق امکانات مختلفی را از طریق دستگاه‌ها و نهادها به سمت آموزش و پرورش هدایت کردیم.

فانی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴ حدود ۵۷۸ مدرسه توسط بنیاد برکت تحویل آموزش و پرورش شده است و امروز نیز شاهد افتتاح همزمان ۲۰۰ پروژه با یک هزار و ۲۵۷ کلاس درس هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.