به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرهای مقامات واشنگتن درباره سوریه، جواب رئیس ستاد مشترک ایالات متحده به سوال سناتور آمریکایی درباره «کنترل حریم هوایی سوریه» قانونگذار این کشور را به سکوتی عمیق فرو برد.

روز پنجشنبه جلسه استماع کمیته امور مسلح مجلس سنای آمریکا برای بررسی چالش‌های پیش‌روی امنیت این کشور با حضور وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش برگزار شد؛ نشستی که ایران یکی از محورهای اصلی آن بود(جزئیات بیشتر).

در این نشست که با حضور قانونگذاران آمریکایی عضو کمیته امور مسلح سنا برگزار شد، موضوع سوریه هم مطرح شد و سناتورها به ویژه اعضای جمهوریخواه آن، از مواضع دولت باراک اوباما در قبال سوریه به شدت انتقاد کردند.

در بخشی از این نشست، سناتور ایالت می سی سی پی از رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره گزینه «کنترل حریم هوایی سوریه» سوال کرد و پرسید برای تحقق این گزینه آمریکا چه کار باید بکند؟

مقام ارشد ارتش آمریکا به این قانونگذار جمهوریخواه گفت که «در حال حاضر به منظور کنترل حریم هوایی سوریه، ما به جنگ با سوریه و روسیه نیاز خواهیم داشت».

ژنرال جوزف دانفورد افزود که «من قطعا چنین تصمیمی(تصمیم به جنگ با روسیه برای کنترل حریم هوایی سوریه) را اتخاذ نخواهم کرد».

پس از پاسخ صریح رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، «راجر ویکر» سناتوری که طراح سوال مذکور بود به شدت دست پاچه و مبهوت شد؛ گویی که او دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

مقامات غربی به ویژه آمریکایی‌ها در روزهای اخیر صحبت درباره کنترل حریم هوایی و «ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه» را شدت داده‌اند اما این موضوع در سنای آمریکا با مخالفت صریح رئیس ستاد مشترک ارتش مواجه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.