به گزارش خبرآنلاین؛ محمدعلی پور مختار سومین نماینده‌ای بود که در جلسه علنی یکشنبه-۴ مهر- تریبونش برای بیان تذکر باز شد. وی خطاب به مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت، گفت: براساس بندهای مختلف ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، هیئت رئیسه مکلف است که طرح ها و لوایحی را که از نظر زمانی اعلام وصول شده است به موقع در اختیار نمایندگان قرار دهد این چندمین بار است که طرح‌هایی مانند طرح اصلاح آیین نامه داخلی در اختیار ما قرار نگرفته است.

پزشکیان در برابر این انتقاد پورمختار، از او سئوال کرد:چه چیزی در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است؟

پورمختار نیز پاسخ داد «۱۰ روز قبل باید این طرح ها در اختیار نمایندگان قرار بگیرد. اداره مجلس نیازمند تدبیر جدیدی است، مطلب این است که ما امروز می بینیم آقای وزیر اقتصاد توهین آشکاری به مجلس کرده است.»

این سخنان پورمختار با واکنش جدی پزشکیان مواجه شد و پزشکیان گفت: این که مربوط به دستور نیست،‌شما ما را نقد می کنید اما خودتان در دستور حرف نمی زنید.

پورمختار در حال ادامه صحبت‌هایش بود که به دستور رئیس مجلس میکرفون او قطع شد.

*انتقاد از تنبلی نمایندگان در رأی دادن

علیرضا سلیمی نماینده محلات نیز دیگر نماینده ای بود که در تذکرش به انتقاد از عملکرد همکارانش پرداخت و نسبت به رأی ندادن آنها زبان به گلایه گشود.

سلیمی گفت: بعد از ۲۴ روز تعطیلات ۱۴۰ نفر در رای گیری قبلی شرکت نکردند، من تذکر بند ۱۱ ماده ۲۴ را دارم. مگر بناست که ۲۴ روز دیگه هم تعطیلات داشته باشیم که دوستان رفع خستگی کنند.

وی همچنین گفت: در مورد حقوق های نجومی هیئت رئیسه محترم به کمیسیون اصل نود ماموریتی را محول کردند و علی رغم اینکه افکار عمومی و ما نمایندگان منتظر گزارش هستیم، گویا مسئله دچار مرور زمان دارد میشود.

پزشکیان ادامه صحبت‌های سلیمی را در دستور نداست و این نکته موجب شد تا داستان قطع میکرفون نماینده تذکر دهنده در رابطه با سلیمی نیز تکرار شد.

در ادامه جلسه نیز با توجه به تذکر سلیمی، پزشکیان با کمک دیگر اعضای هیئت رئیسه اسامی نمایندگان را از تریبون اعلام می کرد و از آنها می‌خواست که اقدام به رأی دادن کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.