به گزارش عصرایران ، تیم ملی فوتسال ایران در نیمه اول بازی بیش از پاراگوئه صاحب توپ بود . بازیکنان تیم ملی خیلی خوب توپ را نگه می داشتند و تا زمین حریف هم پیش می رفتند اما در کل موقعیت های بیشتری نسبت به حریف نداشت. تیم پاراگوئه بسیار اقتصادی بازی می کرد و دوبار در نیمه اول پیش افتاد . آنها یک بار در دقیقه ۱۳ به گل رسیدند که دقیقه ۱۶ ایران پاسخ گل شان را داد و یک بار دیگر دقیقه ۲۰ گل زدند که بازی با همان نتیجه ۲-۱ در نیمه اول به پایان رسید.

ایران 3 - 3 پاراگوئه

در نیمه دوم و 15 دقیقه ابتدایی شاگردان ناظم الشریعه بازی بسیار زیبا و متفاوتی را به نمایش گذاشتند. بازی ای که به همراه تصاحب توپ بالا موقعیت های بسیار زیادی را برای ایران به همراه داشت. ایران گل مساوی و گل دوم خود را در دقیقه 23 به ثمر رساند اما به غیر از این گل دو بار توپ را به تیر دروازه پاراگوئه کوبید و چندین و چند موقعیت را هم دروازه بان پاراگوئه مهار کرد.

ایران در 15 دقیقه ابتدایی حاکم مطلق بازی بود و با فشار بسیار زیاد به دروازه پاراگوئه حمله می کرد و همین فشار سبب شد که بازیکنان تیم حریف به بهانه مصدومیت بارها روی زمین بیافتند و استراحت کنند. مصدومیت دروازه بان پاراگوئه اما تمارض نبود و او تعویض شد. در دقیقه 15 بازی بازیکن تیم پاراگوئه با اشتباه مهلک خود روی مهاجم ایران خطا کرد و به واسطه همین خطا اخراج شد.

ایران 3 - 3 پاراگوئه

اخراجی که تاثیر بسیار زیادی روی بازی گذاشت و ایران در سی ام ثانیه از اخراج بازیکن حریف به گل رسید. تیم ملی فوتسال ایران با همین گل و برای اولین بار درجریان بازی پیش افتاد. گل برتری ایران ، پاراگوئه را از لاک دفاعی خارج کرد و آنها بازی را ۵ نفره کردند . دقایق پر فشار پاراگوئه روی ایران از ابتدای بازی همین ۴ دقیقه باقیمانده بود.

ایران 3 - 3 پاراگوئه

فقط 1:30 ثانیه تا پایان بازی مانده بود که روی یک ضربه خطا تیم پاراگوئه گل خورده را جبران کرد و بازی 3-3 شد.گلی که ایران ساده دریافت کرد.. پاراگوئه مجدد به لاک دفاعی فرو رفت که روی ضدحملات کار کند. بازی در وقت عادی با همان نتیجه مساوی به پایان رسید و کاربه وقت اضافی کشیده شد.

ایران 3 - 3 پاراگوئه

در وقت اضافه اول ایران مانند کل بازی ، نمایش پر ریسک تری داشت و مدام صاحب توپ و میدان بود و البته موقعیت های بهتری را هم به دست آورد.ایران در همین نیمه هم ۵ خطایی شد اما پاراگوئه اینقدر فشار نیاورد که بتواند از خطای بعدی استفاده کند. نمایش مالکانه ایران در کل نیمه ادامه داشت. اما این نمایش تاثیری در نتیجه بازی در نیمه اول نداشت و بازی با همان نتیجه ۳-۳ به نیمه دوم رسید.

در نیمه دوم بازی به همان روال ادامه داشت و ایران هم موفق شد پنجمین خطا را از پاراگوئه بگیرد. با این همه تادقیقه پایانی بازی مساوی پیش رفت اما در دقیقه آخر و در فاصله ۲۳ ثانیه تاپایان بازی اسماعیل پور گل برتری ایران را به ثمر رساند و تیم ملی پیروزی بازی شد.

بازیکنان تیم فوتسال ایران با این پیروزی موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر جام جهانی فوتسال برسند. اتفاقی که بعد از تغییرات عمده در مسابقات جام جهانی فوتسال برای اولین بار رخ می دهد. ایران یک بار در سال ۱۹۹۲ به نیمه نهایی رسیده بود و چهارم هم شد اما پس از آن تقریبا همه قوانین برگزاری مسابقه و حتی نام مسابقات هم تغییر کرده و شکل متفاوتی به خود گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.