به گزارش شنبه ایرنا به نقل از سومریه نیوز وی در نشست نخبگان جوان و اتحادیه های صنفی وکارگری در بغداد افزود: متاسفانه سیاسیون به خاطر ترس از دست دادن جایگاه سیاسی خود بسیار کم در این راستا گام بر می دارند.
وی تاکید کرد: آشتی ملی نیاز به امتیاز دادن و تحمل و ارجحیت دادن منافع عمومی بر منافع خاص دارد، گروه ها و جریان های جمعیت جوان به دلیل نداشتن تجربیات تلخ گذشته یا عدم آگاهی از جزییات آن، زمینه پشت سر گذاشتن گذشته را بیشتر از دیگر گروه ها دارند بنا براین می توانند مسیر تحقق آشتی ملی را تسهیل کنند.
الحکیم گفت : در مرحله جاری اولویت کشور برنامه سیاسی جامع و پرونده وضعیت انسانی، وفاق اجتماعی، بازگشت آوارگان، تکمیل بدنه دولت، پایان دادن به بوروکراسی، ایجاد فرصت های شغلی دربخش غیردولتی از طریق جذب سرمایه گذاری ها و شفافیت در انتصاب افراد شایسته است.
الحکیم ادامه داد: ائتلاف میهنی عراق درمرحله کنونی کشور مسائلی مانند قانونگذاری و دولت، رسانه ها، مردم و پاسخ گویی به مطالبات آنها و همکاری ائتلاف و الحشد و روابط منطقه ای و بین المللی را در دستور کار دارد.دراین میان آگاهی عمومی از حساسیت مرحله کنونی و چالش های آن مایه امیدواری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.