به گزارش مهر، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اظهار داشت که کشورش به نیابت از تمام جهان با تروریسم مبارزه می کند و با کشته شدن هر تروریست خارجی توسط ارتش سوریه جان بسیاری از بی گناهان که می توانند قربانیان احتمالی آنها باشند در امان می ماند.

ولید المعلم طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت که حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور که به کشته شدن ده ها نظامی این کشور منجر شد ثابت می کند که آمریکا با گروه تروریستی داعش همدست است. وی در عین حال این حمله را به شدت محکوم کرده و آن را عمدی برشمرد.

وزیر خارجه سوریه در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اعلام مخالفت با راهکارهایی که از خارج بر سوری ها تحمیل می شود از هرگونه تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم در سوریه که با هماهنگی دولت سوریه انجام شود استقبال کرد.

وی عدم این هماهنگی را نقض حاکمیت و دخالت آشکار در امور داخلی سوریه و نادیده گرفتن منشور سازمان ملل متحد برشمرده و افزود: هرگونه تلاشی که بدون هماهنگی دولت سوریه انجام شود به هیچ وجه به نتایج ملموسی بر روی زمین منجر نشده و نخواهد شد و اوضاع را بدتر و پیچیده تر می کند.

المعلم تصریح کرد: ما به مبارزه با تروریسم و ریشه کنی آن در سراسر سوریه ادامه می دهیم و حمایت روسیه، ایران و مقاومت لبنان در تقویت پایداری مردم سوریه سهیم بوده است.

وزیر خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که گروه های موسوم به معارضان معتدل در سوریه مرتکب جنایاتی شده اند که در وحشیگری کمتر از داعش نیست.

وی در عین حال قطر، عربستان و ترکیه را به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه متهم کرده و با محکوم نمودن تجاوز ترکیه به خاک سوریه خروج فوری نیروهای ترکیه را خواستار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.