به گزارش فارس، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل روز شنبه از تشدید درگیری‌ها در شهر حلب ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه‌ای که در سایت سازمان ملل صادر شده، دبیر کل این نهاد حملات دو روز گذشته به حلب را «شدیدترین بمباران‌ها از آغاز جنگ سوریه» توصیف کرده و گفته است که از «تشدید هراس‌انگیز درگیری‌ها، وحشت‌زده» شده است.

بعد از آنکه حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع ارتش سوریه و پس از آن حمله به کاروان کمک‌های بشردوستانه در حلب به شکست آتش‌بس در سوریه منجر شد، شهر حلب بار دیگر به صحنه درگیری سنگین میان طرفین تبدیل شده است.

معارضین سوری و کشورهای غربی و عربی ارتش سوریه و روسیه را به بمباران شدید حلب متهم کرده‌اند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز پیش از آغاز نشست با اعضای گروه صلح اوکراین در بوستون، گفت: «آنچه در حلب در جریان است، غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است.»

وی گفت اگر ارتش سوریه می‌خواهد بحران این کشور نتیجه‌ای مسالمت‌آمیز داشته باشد، باید از حمله به حلب دست بردارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (شنبه) در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی روسی گفت مسکو و دمشق دیگر حاضر به امتیازدهی بدون دریافت تعهدات مشخص از طرف مقابل نیستند.

روسیه می‌گوید در یک هفته‌ای که بر اساس توافق مسکو-واشنگتن در سوریه آتش‌بس برقرار بود، معارضین بیش از ۳۰۰ بار این آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در پایان این آتش‌بس اعلام کرد: «کاملا مشخص است که کدام طرف به توافق پایبند بوده است. تنها ارتش سوریه به آتش‌بس احترام گذاشت.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.