به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اصغر بحرانی اظهار داشت: تعداد موارد بیماری مالاریا در شهرستان دشتی تنها ۴ نفر بوده است و تنها برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد در گروه پرخطر، به ۲۰۰ نفر دیگر نیز دارو داده شده است.

وی با تکذیب خبر انتشار یافته در مورد تعداد موارد مالاریا در شهرستان دشتی، گفت: در خبر منتشر شده سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵ نیز این مطلب اعلام شده است اما به دلیل برداشت نادرست برخی خبرگزاری‌ها، آمار موارد بیماری ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۲ مورد ابتلا به مالاریا در کل استان شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند که همگی از اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان هستند.

دکتر بحرانی تصریح کرد: بر اساس سیاست کمیته کشوری درمان مالاریا، در صورت وجود شرایط خاص مثل وجود شرایط مناسب آب و هوایی و اقلیمی برای انتقال بیماری مالاریا، دارو درمانی برای پیشگیری از انتشار بیماری در گروه‌های خاص انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی خاطر نشان کرد: در همین راستا، پس از کشف ۴ مورد بیماری مالاریا در برخی کارگران شاغل شهرستان دشتی و با توجه به اشتغال نزدیک به۲۰۰ نفر کارگر تبعه خارجی و با مشورت و نظارت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، درمان گروهی پیشگیرانه برای سایر افراد شاغل در آن منطقه انجام شده است.

وی بیان داشت: این درمان گروهی پیشگیرانه پس از انجام آزمایشات لازم از لحاظ ابتلا به بیماری و حساسیت نسبت به دارو صورت گرفته است لذا این ۲۰۰ نفر همگی عاری از بیماری بوده و با توجه به اینکه همه آنها از مناطق پر خطر از لحاظ شیوع مالاریا (افغانستان و برخی شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان) به شهرستان دشتی وارد شده‌اند و دوباره به آن مناطق باز خواهند گشت، درمان با پریماکین برای پیشگیری از ابتلای آنان به مالاریا انجام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.