ایرنا نوشت: در این مرحله از تحقیقات، با بازبینی اولیه اطلاعات و قطعات باقی مانده از انفجار مشخص شد که وجود نقص فنی در سیستم هلیوم مورد استفاده در مخزن اکسیژن مرحله دوم پرتاب راکت، عامل اصلی انفجار بوده است. در این انفجار کسی آسیب ندید، اما صدای آن در فاصله ۴۸ کیلومتری محل پرتاب راکت شنیده شد.
سخنگوی SpaceX اعلام کرد با وجود این که علت انفجار ماه سپتامبر در دست بررسی است، با اطمینان می توان گفت علت این اتفاق به هیچ عنوان عاملی نیست که در سال 2015 موجب انفجار راکت دو دقیقه پس از پرتاب شد. عامل انفجار سال 2015، قلاب معیوبی بود که قرار بود محفظه هلیوم را در قسمت بالای مخزن اکسیژن نگه دارد.
در انفجار سپتامبر بخش چشمگیری از سایت پرتاب دچار آسیب شد، اما تجهیزات کلیدی آن سالم باقی مانده است. شرکت SpaceX در رابطه با هزینه و زمان موردنیاز برای بازسازی سایت پرتاب، سخنی به میان نیاورد. با وجود این اعلام کرد برخی از پرتاب های آزمایشی را با استفاده از سایت دیگری به انجام خواهد رساند.
این شرکت تاکنون بیش از 70 راکت برای مشتریان خصوصی و دولتی به فضا پرتاب کرده است که در مجموع هزینه ای معادل 10 میلیارد دلار داشته است.
قرار است آزمایشات این شرکت در ماه نوامبر ازسرگرفته شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.