به گزارش مهر، در پایان نهمین روز از پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک برزیل شاهد اتفاقات ریز و درشت و جالبی بودیم که به نوبه خود در این دوره از بازی‌ها مورد توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به بازی‌های پارالمپیک قرار گرفت.

از نکات قابل توجه در مسابقات روز گذشته پیشنهاد ازدواج جان واکر کماندار بریتانیا به لیدا فیکارو بود. این کماندار اهل بریتانیا پس از کسب مدال طلا در جلوی دوربین‌های تلویزیونی به دوست دختر خود پیشنهاد ازدواج داد.

زهرا نعمتی کماندار شایسته کشورمان با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک بیش از پیش مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفت. طی گزارشی که در سایت بازی‌های پارالمپیک منتشر شده، زهرا نعمتی را جزو تنها ورزشکارانی معرفی کرده که در دو مسابقه المپیک و پارالمپیک حاضر شده است. در این گزارش از نعمتی به عنوان سفیر معلولان در سازمان ملل یاد شده است.

میراندا بیلتسکی کاپیتان تیم راگبی با ویلچر کانادا دختر ۲۷ ساله‌ای که از ۱۰ سال پیش شروع به تمرین در رشته راگبی کرد، با شگفتی در مسابقات این رشته مورد تحسین همگان قرار گرفته است. میراندا که یکی از بازیکنان موثر در تیمش برابر بازی با بریتانیا بود، سالها پیش در اثر یک حادثه غواصی حرکت پاهای خود را از دست داد. وی یکی از پیشتازان راه‌اندازی رشته راگبی در بین زنان با ویلچر کانادا بوده است.

تاتیانا مک فارل اهل آمریکا سومین طلای خود را در مسابقات دوومیدانی با ویلچر به دست آورد. این زن ۲۷ ساله با کسب این مدال‌ها جمع مدال‌های خود را در چهار دوره المپیک به عدد ۱۵ رساند. وی در نوزادی به دلیل فلج بودن در یتیم‌خانه‌ای رها شده بود و هم‌اکنون یکی از قهرمانان پارالمپیک دنیا است.

الکساندرزاناردی اهل ایتالیا موفق شد مدال طلایی تایم تریل را گرفته و دومین نشان طلایی خود در برزیل را دریافت کند. این دوچرخه‌سوار ایتالیایی در سال‌های ۲۰۰۰ از قهرمانان فرمول یک اتومبیل‌رانی دنیا بوده و در سانحه‌ای در آمریکا هر دو پای خود را از دست داده است.

نس‌موربی کانادایی این روزها همراه با دوست خود در دهکده بازی‌ها مورد توجه همگان قرار گرفته است. دوست و همراه و راهنمای این ورزشکار کانادایی یک سگ شکاری زیباست. این سگ راهنمای وی در مسیر مسابقات و دهکده بازی‌ها است. حضور وی به حدی برای موربی اهمیت داشته که یک چمدان غذا برای وی به برزیل آورده بود.

بریتانیایی‌ها در رشته‌های مختلف سوارکاری هت‌تریک کردند. تیم ۱۱ نفره سوارکاری بریتانیا در رقابت‌های پارالمپیک جمع مدال‌های طلای خود را به عدد ۷ رساند. این تیم در روز گذشته توسط سه ورزشکار خود در رشته‌های سوارکاری از جمله درساژ موفق به کسب مدال طلا شد.

گوردون رید ورزشکار رشته تنیس با ویلچر اهل بریتانیا در یک فینال بسیار زیبا برابر هم‌وطن خود قرار گرفت و موفق به کسب نشان طلا شد.

مارکوس روهم آلمانی برنده رشته پرش طول به عنوان یک ورزشکار ۱۹ ساله بعد از سالها در المپیک بر جای گذاشت. این ورزشکار با ۸ متی و ۲۴ سانتیمتر مدال طلا گرفت. وی چند روز گذشته نیز در ماده دو تیمی امدادی همراه با تیم آلمان موفق به کسب یک مدال طلای دیگر نیز شده بود.

هانا کاکرافت ورزشکار اهل بریتانیا هت‌تریک کرد. وی با کسب مدال دیگری در رشته دوومیدانی شگفتی‌آور بود. وی دارنده چهار رکورد جهانی بوده و غیر از حضور در مسابقات دوومیدانی در یک ماده پرتابی نیز حاضر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.