به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، ارتش سوریه توانسته کنترل نیمی از مناطق متعلق به دانشکده نیروهای هوایی واقع در جنوب شرق حلب را به دست بگیرد. نیروهای سوری روز چهارشنبه به عملیات خود علیه افراد مسلح در منطقه دانشکده‌های نظامی در شرق و جنوب حلب ادامه دادند و توانستند تروریست ها را از چند ساختمان استراتژیک در این منطقه بیرون کنند.

درگیری‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد اما مقاومت نیروهای مسلح به صورت محسوسی کاهش یافته است.

منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه آرتی عنوان داشتند که ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در محورهای المحروقات و الجمعیات و روستای العماره واقع در حومه جنوبی حلب ادامه می‌دهند. ارتش سوریه همچنین مواضع افراد مسلح در بیشتر محورهای جبهه غربی حلب را مورد هدف قرار دادند. گروه‌های وابسته به مخالفان در شبکه ‌های اجتماعی نیز گزارش دادند که ارتش سوریه به سمت مناطق محاصره شده شرق حلب در حرکت است.

بر اساس گزارش شبکه آرتی نیروهای ترکیه تعدادی از روستاهای شهر عفرین در حومه شمالی حلب با سلاح‌های سنگین مورد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک عنوان داشت که فرماندهی ارتش سوریه با نمایندگان منطقه الوعر در شهر حمص در خصوص توقف درگیری‌ها توافق کردند.

وی در ادامه افزود: این توافق اولیه بوده و رایزنی‌ها در خصوص ایجاد ساز و کار آتش بس و خروج افراد مسلح و خانواده‌هایشان از این منطقه در جریان است. چنین توافقی پیشتر در شهر داریا واقع در ریس دمشق صورت گرفته بود.

روزنامه الوطن نیز گزارش داد که نیروهای هوایی ارتش سوریه حملاتی را علیه مواضع داعش در حومه شرقی دیر الزور انجام دادند.

یک منبع نظامی تاکید کرد: در جریان این حملات یک پادگان وابسته به داعش و کارگاه ساخت بمب و محل نگهداری اسلحه در شهر هجین واقع در شرق دیر الزور به صورت کامل از بین رفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.